اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی رجه خبر داد

فعالیت 50 واحد تولیدی دارای مجوز در شهرک صنعتی بابل

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی رجه گفت: از 157 واحد تولیدی موجود در شهرک صنعتی رجه تنها 50 واحد تولیدی فعال هستند.

فعالیت 50 واحد تولیدی دارای مجوز در شهرک صنعتی بابل

سیدرضا سیف‌الله‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در پی اجرای مصوبه دولت مبنی بر تغییر نام از هیئت امنا به هیئت مدیره، شهرک صنعتی رجه نخستین شهرک مازندران بود که به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی رجه در بندپی شرقی بابل دارای 157 واحد تولیدی دارای مجوز بوده که بخشی فعال و بخشی نیز زمین را رها کرده و یا راکد هستند، خاطرنشان کرد: صاحبان شهرکی که برای  حفظ واحد خود دست به اقداماتی می‌زنند که در شان آنها نبوده ولی برای سهم بری در اشتغال و گردش چرخ صنعت ناچار به این کار هستند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی رجه بیان داشت: این شهرک دارای مشکلات عدیده‌ای بوده که مشکل سند مالکیت زمین واحدهای تولیدی از جمله آن است.

سیف‌الله‌پور با اشاره به اینکه  مشکل اصلی ما راه دسترسی به شهرک است، افزود: مشکل برق، مخابرات و آب را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی شهرک است.

وی با اعلام اینکه از سه حلقه چاه موجود در شهرک، دو حلقه چاه غیرفعال هستند و قابل استفاده نیست، ابراز داشت: برای بهسازی هر چاه به 8 میلیون تومان هزینه نیاز است.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی رجه عنوان کرد: با اینکه ماشین آتش‌نشانی برای شهرک خریداری شد اما در جذب نیرو ماهر و تجهیز آن دچار مشکل هستیم.

سیف‌الله‌پور ابراز داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکل واحدهای مستقر در شهرک بحث سرمایه در گردش است و واحدهای ما دچار مشکل نقدینگی هستند باید مدیران بانک‌ها در این باره تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: از 157 واحد تولیدی در شهرک تنها 50 واحد فعال بوده اما به اندازه ظرفیت،طرح توجیهی وجوازی که گرفتند فعالیت ندارند و از این حیث می‌توان گفت تنها دو واحد تولیدی فعال هستند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی رجه، تهیه مواد اولیه را از دیگر عوامل غیرفعال کردن واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: طبق مصوبه قانون باید برای معابر شهرک نیز همانند شهرهای مسکونی  عمل شود که این امر محقق نشده و شهرک با مشکل  روشنایی در معابر مواجه است.

سیف‌الله‌پور در پایان تأکید کرد: از 157 هکتار زمین  شهرک صنعتی رجه تنها 57 هکتار آن دارای سند شش دانگ است و باید در این زمینه برای بقیه قسمت‌ها نیز اقدام شود.

انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول