اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم گسترش امر وقف در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همه دست به دست هم دهند تا امر وقف که امری بسیار مهم است در آذربایجان غربی گسترش پیدا کند.

لزوم گسترش امر وقف در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به محقق نشدن 87 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای عمران و آبادانی مساجد و اماکن مقدس آذربایجان غربی، اظهار داشت: اگر تا پایان سال 100 درصد از این اعتبارات محقق شود، تمام شهرستان‌ها با نظارت معاونت بودجه استانداری و نماینده مجمع با توجه به جمعیت شهرستان و تعداد مساجد در آن‌ها مورد بازسازی و آبادانی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: وقف‌های جدید نشان دهنده این است که تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

مصائبی نقش اصحاب رسانه، به ویژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی را در ثبت موقوفات جدید مهم ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ چهره به چهره در مساجد به ترویج فرهنگ وقف کمک شایانی شده است. برگزاری چنین جلساتی به تنهایی کافی نیست و لازم است تمام علما، فرهنگیان، دانشمندان و ... همه دست به دست هم دهند تا امر وقف که امری بسیار مهم است گسترش پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: آثار وقف در قرآن کریم و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برخی از ارگان‌ها که زمین آن‌ها موقوفه است تلاش می‌کنند که زمین را از وقف خارج کنند.بنده فکر نمی‌کنم کار درستی انجام می‌دهند با توجه به اینکه اگر احتمال دهیم جایی وقف است باید در استفاده از آن احتیاط کنیم نه اینکه سعی کنیم آن را از وقف خارج کنیم.

انتهای پیام/61010/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول