اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

9 دی‌ ماه همانند عاشورا تبدیل به مکتبی بزرگ شد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: 9 دی‌ ماه همانند عاشورا برای ما تبدیل به مکتبی بزرگ شده است.

9 دی‌ ماه همانند عاشورا تبدیل به مکتبی بزرگ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان ظهر امروز در همایش بزرگداشت 9 دی‌ماه در جمع مردم شاهین‌شهر در تالار شیخ بهایی با اشاره به فرا رسیدن رحلت جانگداز رسول اکرم (ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: حضور حماسی و با بصیرت مردم در صحنه 88 در حقیقت یک عبادت بزرگ به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: روز بزرگ و حماسی 9 دی‌ماه، چند اصطلاح و واژه مختلف را به ذهن آدمی می‌آورد که عبارت از مردم، ولایت و بصیرت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه اصطلاح فتنه در قرآن کریم در معانی مختلفی به کار برده شده است، بیان کرد: در قرآن کریم آزمایش الهی در غالب فتنه بیان شده و تا آنجایی می‌رسد که فتنه در غالب مسائل دیگر همچون اجتماعی و سیاسی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای فریب‌ خورده نمی‌توانند نفس درونی خود را مدیریت کنند و در واقع به وجود آورنده فتنه هستند، خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند انسان را از فتنه بازدارد، مدیریت کامل بر خود است.

صالحیان با اشاره به اینکه علت اینکه مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را مطرح می‌کند، برای این است که انسان‌های بزرگ و آرمان‌ها و عرفان‌هایی که در مکتب اسلام وجود دارد می‌اندیشند، اذعان داشت: ریشه فتنه بر می‌گردد به انسان‌هایی که درست تربیت نشده‌اند.

وی با بیان اینکه بصیرت یک سرمایه بزرگ معنوی است که خداوند متعال به انسان‌های شایسته و مخلص اعطا می‌کند، ادامه داد: ملت ما در طول تاریخ بعد از 72 تن از یاران با بصیرت و باوفای حضرت سید‌الشهدا(ع) در واقعه کربلا دومین ملتی هستند که همیشه با بصیرت گوش به فرمان ولایت بودند و این هدیه بزرگ از خداوند متعال است که به ملت ما عنایت شده است.

این مسئول با بیان اینکه مردم با بصیرت ما در برابر تمامی فشارهای دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند، ادامه داد: همه کارهای بزرگی که برای انقلاب شکل گرفته توسط همین مردم همیشه در صحنه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت سید‌الشهدا(ع) و یارانش عاشورا را ماندگار کرد، تصریح کرد: 9 دی‌ ماه همانند عاشورا برای ما تبدیل به یک مکتب بزرگ شده است.

صالحیان در پایان با بیان اینکه امروزه دولتمردان و مسئولان کشوری باید مجاهدانه با خرد جمعی با تولید علم، کشور را پیش ببرند و مردم را به رفاه برسانند و همچنین موجب سربلندی کشور در جهان شوند، یادآور شد: پیام 9 د‌ی ماه این است که برای رشد و تعالی کشور از وقت بیشتری استفاده کنیم.

انتهای پیام/63023/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول