اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

ارج نهادن به کار شهیدان ارزشی کمتر از شهادت ندارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ارج نهادن به کار شهیدان بدون شک ارزشی کمتر از شهادت ندارد و این مهم می‌تواند رمزگشای بسیاری از مشکلات باشد.

ارج نهادن به کار شهیدان ارزشی کمتر از شهادت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان صبح امروز در یادواره 15 شهید شهر فیروزان شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا علی‌الخصوص شهدای والامقام شهر فیروزان افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس همچون ستارگانی هستند که راه را بر همگان نشان می‌دهند.

وی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا را مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: در کارنامه حیات بشر حماسه‌های بسیار بزرگی در طول تاریخ به ثبت رسیده، اما طبق اظهارات صاحب نظران هیچ یک از وقایع تاریخی قابل مقایسه با حماسه کربلا و عاشورای حسینی نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: این حماسه بزرگ برای همه ما ایرانیان یک افتخار بزرگ به شمار می‌رود و امام حسین الگو و سرمشقی ماندگار و عظیم برای همه ما خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود مذاکره دولت با کشورهای زیاده‌خواه را نکته‌ای بارز برشمرد و افزود: کارنامه 500 ساله ایران از دوران صفویه تا پهلوی بسیار قابل تأمل است.

زمردیان خاطرنشان کرد: با مرور گذشته 500 ساله ایران شاهد بی‌کفایتی مستکبران و زمامداران بوده‌ایم، به گونه‌ای که جدایی اراضی ایران که امروز متشکل از هفت کشور است، تنها گوشه‌ای از خیانت‌ها و ‌بی‌لیاقتی پادشاهان کشور را در آن زمان نشان می‌دهد.

وی با بیان این که در طول هشت سال جنگ تحمیلی 36 کشور از ارتش صدام حمایت کردند، ادامه داد: با وجود این حمایت‌ها و اشغال شهرهای مرزی ایران اسلامی توسط دشمن به یاری پروردگار متعال و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان و همراهی ملت شریف ایران، ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: هر آنچه که امروز داریم همه را مدیون ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و سلحشوری رزمندگان و صبر و پایداری خانواده این عزیزان هستیم.

وی در پایان با اشاره به این که تلاش امروز دشمن برای محقق نشدن حکومت‌های اسلامی بی‌فایده است، افزود: همه ما باید بدانیم که هدف و ثمره مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های جامعه ایثارگری، ایستادگی و مقاومت و پیروی از ولایت فقیه است.

انتهای پیام/89032/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول