اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تکیه بر فرهنگ عاشورایی به شهدای ما شرف و فخر جاودانه داده است

امام جمعه اردبیل گفت: ‌تکیه بر فرهنگ عاشورایی نه تنها به عظمت و عزت ملت ایران افزوده بلکه به شهدای ما شرف و فخر جاودانه داده و سبب شده تا آنها حریم‌دار این نهضت با اصالت باشند.

تکیه بر فرهنگ عاشورایی به شهدای ما شرف و فخر جاودانه داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در یادواره شهدای حمل‌آباد اردبیل اظهار داشت: همه دنیا می‌دانند که ملت ایران مرام و اندیشه آزادی‌خواهی و حریت خود را از عاشورا و مبانی ناب آن گرفته که قطعاً الگو قرار دادن آن می‌تواند همچنان انقلاب اسلامی را در مسیر عزت و شرف واقعی سوق دهد.

وی راه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را راه نجات‌بخش برای رسیدن به سرمنزل واقعی توصیف کرد و افزود: شهدا به معنای واقعی شرف، عزت و سربلندی را برای این ملت به ارمغان آوردند و ما امروز در یک حرکت عظیم به ترویج این فرهنگ نیاز داریم تا بیش از گذشته بتوانیم راه نورانی امام و شهدا را ادامه بدهیم.

عاملی یکی از رمز و رموز واقعی پایداری و استقامت ملت ایران را تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری و فرمایشات حکیمانه آن حضرت در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بیان کرد و ادامه داد: شهدا نیز انتظاری جز تبعیت همیشگی و حقیقی از ولی فقیه ندارند و چشم انتظار آن هستند که این نظام که صاحب اصلی‌اش امام عصر (عج) است، برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوری که توانسته منافع ملی خود را حفظ کند امروز پرچمدار شرف و عزت واقعی در دنیاست و حاضر نیست کوچکترین باجی را به دشمنان بدهد و یا در برابر فزون‌طلبی آنها از منافع خود کوتاه بیاید.

وی اضافه کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای شفاف و روشن دیدگاه‌های ارزشی و اسلامی خودمان را به دنیا اعلام و ابلاغ کردیم و با صدای رسا گفته‌ایم که از منافع و مصالح خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم چرا که کوچکترین عقب‌نشینی به حرکت رو به جلوی آنها منجر می‌شود.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: این ملت 34 سال آبدیده‌تر شده‌اند و حاضر نیستند منافع ملی، حاکمیت و استقلال خود را به خاطر رفع تحریم‌ها و رسیدن به برخی مقاصد دنیوی عوض کنند.

عاملی حضور گسترده و پرصلابت ملت به ویژه جوانان را در چنین یادواره‌هایی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: 34 سال است که ملت با شرافت و عزتمند ایران در برابر تمام تهدیدات غرب و شرق ایستاده و هرگز حاضر نیست در مسیری که برای خود انتخاب کرده از هدف و معیار اصلی برگردد و یا بخواهد در این زمینه به برخی از اهداف کوتاه مدت و زودگذر فکر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه ناحیه اردبیل نیز در این مراسم گفت: اصلی‌ترین هدف از برگزاری این یادواره‌ها انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده است.

عظیم تیموری افزود: شهرستان اردبیل یک‌هزار و 700 شهید والامقام دارد که دهستان سردابه 89 شهید را تقدیم انقلاب کرده و روستای حمل‌آباد نیز هفت شهید والامقام دارد که شاهد برگزاری یادواره این شهدای ارزشمند هستیم.

انتهای پیام/62007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول