اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

گنجینه اسناد مفاخر و شهدای آشتیان افتتاح شد

طی مراسمی با حضور فرماندار آشتیان و مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی، گنجینه اسناد مفاخر، مشاهیر، دانشمندان، علما، شعرا و شهدای شهرستان آشتیان افتتاح شد.

گنجینه اسناد مفاخر و شهدای آشتیان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاح این گنجینه، اظهار داشت: آشتیان مهد پرورش مفاخر و مشاهیر بزرگی است که در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اثرگذاری بسیاری داشتند.

مهدی چقایی افزود: ایجاد گنجینه اسناد مفاخر و مشاهیر با هدف جمع‌آوری اسناد شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 120 میلیون سند هویتی در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد سه میلیون و 500 سند سهم این استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی، ثبت مشاهیر بزرگ کشور به نام ایران را از مزیت‌های مهم ایجاد گنجینه مفاخر، مشاهیر و دانشمندان عنوان کرد و ادامه داد: این مهم باعث می‌شود تا دیگر کشورها نتوانند از نام بزرگان ما استفاده کنند.

چقایی با اشاره به گنجینه اسناد مفاخر، مشاهیر و شهدای شهرستان آشتیان، متذکر شد: در این گنجینه آثاری از اسناد سجلی مفاخر، علما، هنرمندان، شهدا، نویسندگان، مشاهیر، شعراء و دیگر شخصیت‌های ملی در قالب مجموعه‌ای نفیس نگهداری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

وی، هدف از ایجاد این گنجینه را آشنایی مردم با انواع اسناد سجلی و سیر تکاملی این اسناد از ابتدا تاکنون عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ در این آیین از سند سجلی آیت‌الله ابوالقاسم دانش‌آشتیانی امام جمعه فقید شهرستان آشتیان رونمایی شد.

انتهای پیام/87006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول