اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست قزوین از منطقه حفاظت شده باشگل بازدید کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نخستین روزهای کاری خود را به بازدید از «باشگل» تنها منطقه حفاظت شده محیط زیست استان اختصاص داد.

مدیرکل محیط زیست قزوین از منطقه حفاظت شده باشگل بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صدرالدین علیپور ظهر امروز در جریان بازدید و دیدار با رئیس اداره محیط زیست شهرستان تاکستان و مسئول منطقه حفاظت شده باشگل و محیط‌بانان این منطقه اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات شهرستانی آن از نیروهای مستعد، توانمند، تحصیلکرده و متخصصی برخوردار است که عاشقانه از محیط زیست حراست و حفاظت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک تمامی نیروها رسالت و اهداف محیط زیست را پیاده کرده و برنامه‌های پیشین این اداره کل به ثمر برساند و علاوه بر این از طرح‌های دیگری خبر داد که ممکن است در دوره جدید پیگیری شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین عشق و علاقه به محیط زیست را مهم‌ترین انگیزه همکاران برشمرده و تصریح کرد: از نظر بحث معیشتی وضعیت مطلوب نیست و امیدواریم با طرح راهکارها و تدابیری از وضعیت موجود خارج شویم.

اکبر کشت‌پرور رئیس اداره محیط زیست شهرستان تاکستان گزارشی نیز در این دیدار از عملکرد این اداره و وضعیت حیات وحش منطقه باشگل ارائه کرد و گفت: در ابتدا جمعیت حیات وحش این منطقه کمتر از 20 رأس بود ولی در آخرین سرشماری بیش از 400 رأس شمارش شده است.

کشت‌پرور به وجود پاسگاه‌های محیط‌بانی شنین، جرندق، و برجک نگهبانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات خوب انجام شده در این منطقه احداث بیش از 30 آبشخور و حوضچه‌های اطفای حریق به دلیل آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل تابستان است.

کشت‌پرور در پایان گونه‌های شاخص این منطقه را قوچ و میش و آهو برشمرد و تصریح کرد: در بعضی از فصول گونه‌ها به سمت استان زنجان مهاجرت می‌کنند که باید تدبیری اندیشید که حفاظت مشترک و یکپارچه‌ای با این استان داشته باشیم.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول