اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تاکید کرد

جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی با تعامل صنعت و محیط زیست

استاندار قزوین با تأکید بر تعامل بیشتر مدیران بخش‌های صنعت و محیط زیست گفت: با تعامل بیشتر و عمیق‌تر مدیران بخش‌های صنعت و محیط زیست در کنار رونق چرخه تولید، از محیط زیست سالمی برخوردار می‌شویم.

جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی با تعامل صنعت و محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین جزو استان‌هایی است که تنوع زیادی در محیط زیست دارد.

وی افزود: از سوی دیگر قزوین از جمله استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود که اگر تدابیر درستی برای صنایع فعال در استان که برخی از آنها آلاینده نیز هستند، اتخاذ نشود با مشکلات عدیده‌ای در بحث محیط زیست روبرو می‌شویم.

استاندار قزوین با بیان اینکه تنوع بالای زیست محیطی استان قزوین باید در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: بسترهای لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های محیط زیست در استان قزوین فراهم است و امیدواریم مدیریت جدید بتواند نسبت به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط به این حوزه اقدام اساسی انجام دهد.

روزبه تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین، تعامل منطقی و عمیق مدیران محیط زیست با بخش صنعت استان که مولد اشتغال و تولید در استان است، از واردکردن آسیب به محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: چرخه صنعت باید بچرخد تا اقتصاد فعال و پویایی را در استان داشته باشیم بنابراین محیط زیست در برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده به جای مچ‌گیری باید دست‌گیری کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: در بحث محیط زیست باید یک ادبیات مشترک در بین دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شود تا پرهیز از بخشی‌نگری ضمن رونق داشتن چرخه تولید و اشتغال، حقوق محیط زیست و قانون کار نیز رعایت شود.

روزبه گفت: تحقق این هدف در سایه اتخاذ یک نگاه عمومی و فرابخشی میسر می‌شود و امیدواریم که در دوره مدیریت جدید محیط زیست شاهد این رویکرد عمومی و فرابخشی باشیم.

وی بیان کرد: اینکه هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به انجام وظایف خود اکتفا کند و نگاه فرابخشی نداشته باشد، زمینه ساز معضلات جدی می‌شود زیرا نگاه بخشی آسیب‌زا است.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول