اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

کوچک‌سازی دولت با تکیه بر ظرفیت‌های اصناف محقق می‌شود

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کوچک‌سازی دولت با تکیه بر ظرفیت‌های اصناف و وجود ضوابط و مقررات خاص امکان‌پذیر است.

کوچک‌سازی دولت با تکیه بر ظرفیت‌های اصناف محقق می‌شود

بختیار خلیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ادامه پرداختن به قابلیت‌ها و تنگناهای بخش اصناف در استان کردستان و با توجه به مضامین برنامه توسعه، یکی از محورهای برنامه را نوسازی دولت و ارتقای اثربخشی حاکمیت عنوان کرد و اظهار کرد: در این مؤلفه با ظرفیت‌ها و تهدیدهای ریز و درشت فراوانی مواجه هستیم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در رابطه با ظرفیت‌های اصناف در قالب این برنامه اظهار کرد: وجود تشکل‌های مدنی غیردولتی در بخش اصناف به منظور مشارکت‌های اقتصادی از مهم‌ترین این مزیت‌ها است.

خلیقی افزود: امکان کوچک‌سازی دولت با تکیه بر ظرفیت‌های اصناف و وجود ضوابط و مقررات خاص در برخورد با تخلفات و اصلاح رویه‌های صنفی دیگر مزیت‌های بالقوه اصناف در این حوزه به شمار می‌روند.

وی در خصوص تنگناهای موجود در بخش اصناف در این محور از برنامه گفت: وجود واحدهای فاقد پروانه کسب از جمله مشکلاتی است که در این راستا به چشم می‌خورد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نبود سیستم اطلاع‌رسانی، تعدد مراکز متولی امور اصناف به موجب قوانین موجود و نبود نظام آمار و اطلاع‌رسانی منسجم در خصوص بخش اصناف را از دیگر تنگناها در این رابطه عنوان کرد.

خلیقی نبود ضوابط قانونی به منظور هماهنگ کردن نظام تجاری شهرها با ضوابط شهرسازی، نبود ضوابط فعالیت در بازارهای مجازی و نبود نظام حمایتی از اصناف در تسهیلات و اعتبارات دولتی را دیگر معضلات موجود در محور نوسازی دولت و ارتقای اثربخشی آن در بخش اصناف ذکر کرد.

وی محیط زیست و توسعه پایدار در بخش اصناف را یکی دیگر از محورهای برنامه عنوان کرد و گفت: از قابلیت‌های اصناف در این محور می‌توان به وجود صنایع با آلایندگی محدود و امکان انتقال صنوف آلاینده اشاره کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان فقدان نظام تجاری متناسب با محیط زیست را از تنگناهای موجود بخش اصناف در این ارتباط ذکر کرد.

خلیقی در پایان تصریح کرد: عدم انسجام دستگاه‌های متولی محیط زیست در حوزه اصناف، فقدان شهرک‌های صنفی و بورس کالایی و استقرار صنوف آلاینده محیط زیست در مراکز شهری دیگر مشکلات موجود بخش اصناف در این محور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/79012/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول