اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خبر داد

پوشش بیمه‌ای 4300 هزار هکتار محصول کشاورزی جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: در سه ماهه نخست سال زراعی جاری بیش از 4 هزار و 330 هکتار محصولات کشاورزی این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

پوشش بیمه‌ای 4300 هزار هکتار محصول کشاورزی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدعلی سیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور حمایت از کشاورزان و دامدارانی که بر اثر حوادث غیرقابل پیش‌بینی تولیدات و عوامل تولید آنها دچار خسارت و آسیب می‌شوند و برای کمک به ادامه فعالیت تولیدی آنان بیمه محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به مجموع خطرات ناشی از سوانح و حوادث قهری نظیر تگرگ، توفان خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی، آتش‌سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه‌ای و امراض واگیر که محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت عنوان کرد: از 4 هزار و 330 هکتار اراضی زیر کشت محصولات باغی و زراعی بیمه شده در سه ماهه نخست سال زراعی، یک‌هزار و 300 هکتار مربوط به سیب‌زمینی طرح استمرار، 220 هکتار مربوط به پیاز طرح استمرار، یک‌هزار و 500 هکتار گندم آبی، 100 هکتار جو آبی و یک‌هزار و 200 هکتار مرکبات زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

سیفی خاطرنشان کرد: شهرستان جیرفت حدود یک‌میلیون و 500 هزار تن محصول کشاورزی از مجموع 80 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی تولید می‌کند.

انتهای پیام/2655/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول