اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

مهار آب اولین قدم در توسعه کشاورزی شهرستان‌های خلخال و کوثر است

فرماندار خلخال گفت: مهار آب اولین قدم در توسعه کشاورزی شهرستان‌های خلخال و کوثر است.

مهار آب اولین قدم در توسعه کشاورزی شهرستان‌های خلخال و کوثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در اولین سمینار علمی وضعیت کشاورزی جنوب استان اردبیل در خلخال گفت: مهار آب اولین قدم در توسعه کشاورزی شهرستان‌های خلخال و کوثر است.

وی با اشاره به استعداد فراوان شهرستان خلخال در حوزه کشاورزی ادامه داد: اجرا کردن یافته‌های علمی کارشناسان و حمایت از نظام مهندسی کشاورزی در کنار اعتبارات دولتی و بخش کشاورزی می‌تواند به پویایی این حوزه کمک کند.

فرماندار خلخال برگزاری این سمینار را مفید عنوان کرد و گفت: رسیدن به اصل تعاون و همفکری و شنیدن دیدگاه‌ کارشناسان مختلف در زمینه‌های مختلف کشاورزی می‌تواند راهکاری مناسب برای رونق کشت و کار و کشاورزی باشد.

محمدی با نگاه به اینکه 98 درصد امورات کشاورزی در دست مردم بوده و تنها دو درصد آن مربوط به بخش دولتی و زیرمجموعه‌های حمایتی است، افزود: آموزش منجر به ارتقای فرهنگ کشاورزی و کسب و کار شده و روستاها آباد خواهند شد.

وی بومی‌سازی استعدادها در بخش‌های مختلف در شهرستان را یادآور شد و گفت: وجود اقلیم مختلف در این شهرستان چه از لحاظ گرمسیری و چه از لحاظ سردسیری می‌تواند فضای مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه بخش تولید و صادرات شود.

فرماندار خلخال تصریح کرد: اگر فضای کنترل و مهار آب اتفاق بیافتد مردم نیز از خدمات نظام بیشتر برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: هر چند تاکنون بیشترین ساخت استخرهای معیشتی در خلخال آغاز شده ولی در تکمیل و تحویل به مردم همچنان به لحاظ کمبود اعتبارات در این حوزه مانده‌ایم.

محمدی با اشاره به کوهستانی بودن و توپوگرافی خاص منطقه خلخال گفت: کشاورز در خلخال با سخت‌ترین شرایط قادر به کشاورزی است ولی در استان اردبیل در شمال استان کشاورزی با راحت‌ترین امکانات و در سریع‌ترین زمان به کشاورزی می‌پردازند و می‌تواند محصولات خود را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم رسول انام‌پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال نیز به مشکلات و کمبود اعتبارات در بخش کشاورزی شهرستان خلخال اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه مسئولان استان به توسعه صنعت کشاورزی شهرستان خلخال شد.

انتهای پیام/62008/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول