اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

200 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلرنگ است

کارشناس مسئول دانه‌های روغنی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری افزون بر 200 هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ اختصاص داده شده است.

200 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلرنگ است

بهمن خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری افزون بر 200 هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه دانه روغنی گلرنگ مصارف مختلفی دارد، گفت: استفاده در صنایع دارویی و بهداشتی و همچنین صنعت روغن کشی از جمله موارد کاربرد این محصول است.

خسروی ادامه داد: از کنجاله گیاه گلرنگ برای خوراک دام و پرندگان نیز استفاده می‎شود.

کارشناس مسئول دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کیفیت مرغوب دانه‌های روغنی کشت شده در استان، افزود: روغن دانه گلرنگ دارای چربی بسیار پایینی است که مصرف آن برای بیماران با چربی خون بالا بسیار موثر است.

وی در ادامه از برداشت 200 تن دانه روغنی گلرنگ از مزارع استان خبر داد و گفت: گیاه روغنی گلرنگ در استان به صورت دیم و نیم آبی کشت می‎شود.

خسروی با بیان اینکه گیاه روغنی گلرنگ در اکثر نقاط استان کشت و برداشت می‎شود، افزود: رقم گیاهی کشت‌شده در استان از نوع سینا است که بیشتر در شهرستان لردگان کشت می‎شود.

انتهای پیام/68008/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول