اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل:

موقوفات جدید باید براساس نیاز روز باشد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به اینکه موقوفات جدید باید براساس نیاز روز باشد، گفت: وقف باید مشکلات روز جامعه را حل کند.

موقوفات جدید باید براساس نیاز روز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام رسولی علیخانی امشب در حاشیه بازدید از بقعه امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به اینکه موقوفات جدید باید براساس نیاز روز باشد، افزود: وقف باید مشکلات روز جامعه را حل کند.

وی با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد تا کسانی که به‌روز وقف می‌کنند بدانند وقف برطرف کننده مشکلات جامعه است، گفت: امروز وقفی در حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه وجود ندارد و یا وقفی که در آن خانه‌های مسکونی ساخته و در اختیار جوانان قرار گیرد.

علیخانی تصریح کرد: امروز جامعه نیاز به وقف در حوزه پژوهش دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید نرم‌افزارهای موردنیاز جامعه هزینه‌بر است و مشکلات زیادی از حوزه فرهنگی رفع می‌کند، یادآور شد: امروز در آمل وقفی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و درمان بیماران صعب‌العلاج نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تغییرات در حوزه هیئت امنای مساجد و بقاع نیز تصریح کرد: اگر اوقاف متولی هیئت امنا است چرا برای تغییر به ما فشار می‌آورند و یا برای تعویض برخی افراد محله‌ای را به هم می‌ریزند.

علیخانی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید دست به دست هم بدهند و مشکلات مساجد را رفع کنند، گفت: باید اجازه داد هر دستگاهی کار خودش را انجام دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه مشکلات اوقاف با حریم موقوفات نیز در دست بررسی است، یادآور شد: اگر برخی هیئت امنا در دوره‌های گذشته عرصه و یا اعیانی و یا بخشی از آن را واگذار کرده‌اند برنامه‌داریم بعد از هفته وقف به آنها مهلت دهیم متراژ آن را اعلام کرده و برای بازگرداندن آن تلاش کنند.

این مسئول با اعلام اینکه آمار دقیقی از متراژ موقوفات در دست نداریم اما این روند رو به بهبود است، یادآور شد: ایجاد سامانه جامع اطلاعات در این زمینه بهبودی موثری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به شناسایی بقاع متبرکه و امامزاده‌های جدید تصریح کرد: ما با بقاع‌سازی مخالف هستیم اما بر اعتقادات مردم نیز تاکید داریم و نمی‌خواهیم آن را دست‌کم بگیریم بلکه با کسانی سعی در بازی کردن با اعتقادات مردم دارند مقابله می‌کنیم.

علیخانی با بیان مشکلاتی درباره حجاب در بقاع متبرکه یادآور شد: مساله حجاب یک مساله فرابخشی است و سازمان اوقاف نیز دستورالعمل‌های خود را دارد که براساس آن ورود خانم‌ها بدون چادر به بقاع و امامزاده‌ها ممنوع است.

وی گفت: در این راستا اداره اوقاف آمادگی دارد که با تمامی نهادها در رابطه با مساله حجاب و عفاف همکاری کرده و برنامه اجرایی کند.

انتهای‌پیام/86011/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول