اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

موقوفات در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موقوفات باید در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود.

موقوفات در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرا رسیدن سال 2014 میلادی و تبریک ولادت حضرت مسیح (ع) به مسیحیان کشور به خصوص مسیحیان ساکن در اصفهان، اظهار داشت: همشهریان مسیحی همچون گذشته در کنار مردم اصفهان زندگی توام با نشاط و سلامتی داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و آگاهی مردم و میثاق با ولایت افزود: مردم با حضور خودجوش و عاشورایی مردم 9 دی سال 1388 مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران زدند و در این روز مردم ایران حماسه عظیمی خلق کردند که دنیا را خیره کرد و به همه دنیا ثابت کردند که مردم ایران پشتیبان نظام هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه دولت به اصفهان به عنوان کلانشهری برخوردار است، بیان داشت: بحث اصفهان ستیزی و نگاه برخوردار به اصفهان نگاه درستی نیست و به طور حتم آیندگان به دلیل عدم دفاع از حقوق گذشتگان را سرزنش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان یک استان بسیار تأثیرگذار در کشور است، تصریح کرد: با وجود اینکه چند وزیر از اصفهان در بدنه دولت داریم، اما این افراد چندان تمایلی به اصفهانی بودن خود ندارد و تاکنون عنوان کرده‌اند که ما کمک خود را به اصفهان می‌کنیم اما جایی عنوان نکنید که ما اصفهانی هستیم.

امینی با تأکید به اینکه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس باید از این حقوق مردم اصفهان دفاع کنند، ادامه داد: مردم هیچ تفاوتی بین دستگاه‌ها قائل نیستند و همه ارگان‌ها را در مجموعه حکومت می‌بینند، لذا اختلافات و اعمال دیدگاه‌های مختلف منجر به نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی با تأکید به لزوم تحقق مدیریت واحد شهری، عنوان کرد: تحقق مدیریت واحد شهری سبب کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود و تکلیف و جایگاه شورا نیز با مدیریت کلان مشخص می‌شود.

* از فضاها و شرایط موجود موقوفات در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته وقف، یادآور شد: سنت حسنه وقف از زمان‌های گذشته در تاریخ بشر مرسوم بوده که انسان‌ها برای مانع شدن نام و یاد خود وقفی را به یادگار می‌گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه موقوفات در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد، ابراز داشت: در دوره‌های مختلف تاریخی به خصوص در قرن دهم و یازدهم هجری دوره رشد و شکوفایی موقوفات است که در دوران صفویه اوج این وقوف است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: باید از فضاها و شرایط موجود موقوفات در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود و موقوفات با در نظر گرفتن رضایت واقف در جهت خدمات دهی به شهروندان استفاده شود.

امینی با اشاره به بودجه سال 93 گفت: یکی از رویکردهای اصلی شورای شهر توجه به فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی است که در بودجه سال آینده به این مهم به طور ویژه پرداخته شده است.

وی به محرومیت‌زدایی و اختصاص بودجه مناسب جهت رفع محرومیت با شناسایی لکه های محروم در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد مدیریت سلامت با رویکرد هزینه‌های کمتر و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت اطلاع‌رسانی مردم و سلامت جسم و روان از رویکردهای مهم بودجه سال آینده است.

* از فضاها و شرایط موجود موقوفات در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، پیش‌بینی بودجه لازم برای گردشگری و کسب درآمدهای پایدار از دیگر اولویت‌های بودجه سال آینده به شمار می‌رود؛ به طوری که ساختارهای موجود آمادگی ارائه خدمات به گردشگران را دارد تا شاهد شکوفایی شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشیم.

امینی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تسهیل از فضاها و شرایط موجود موقوفات باید در جهت بهره‌وری عمومی مردم استفاده شود، تأکید کرد: امید است با همکاری دولت، تسهیل در مشکلات موجود و پیش‌بینی بودجه لازم، در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری آزمایشی خط یک مترو باشیم.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول