اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام خبر داد

امضای تفاهمنامه با نهادهای شهری در راستای احیای موقوفات

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام گفت: برای احیای موقوفات این شهرستان تفاهمنامه‌هایی با ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی، دادگستری و شهرداری منعقد شده تا اداره اوقاف برای احیای موقوفات ورود پیدا کند.

امضای تفاهمنامه با نهادهای شهری در راستای احیای موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت جام، حسین چنداول ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: یک واقف که خود از اعضای هیئت امنای مسجد الزهرا (س) است اعلام کرده هزینه یک آپارتمان صرف مخارج ایام فاطمیه (س) شود که این امر با نیت واقف در مسجد الزهرا (س) هزینه می‌شود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف اضافه کرد: یکی از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه احیا و زنده نگه‌داشتن نام واقف و اجرای نیت آن است.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که وقفنامه دارند باید برای ثبت و زنده ماندن نام واقف و فرد نیکوکار به اداره اوقاف مراجعه کنند چراکه در غیر این صورت بر اثر سهل‌انگاری باعث حذف نام واقف می‌شوند.

وی با اشاره به موقوفات شاخص این شهرستان گفت: زنده‌یاد عباسقلی خان در اراضی روستای یاقوتین 11 حلقه چاه عمیق کشاورزی در سطح 2 هزار و 65 هکتار زمین وقف کرده که در سال جاری با نظر کارشناسی دادگستری با 120 نفر از کشاورزان تمدید قرارداد شده و 36 نفر از کشاورزان به دلیل عدم تمکین با رأی دادگاه خلع‌ید شدند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه با اشاره به بازسازی درمانگاه موقوفه زنده‌یاد سید‌نصرالله صارم‌کلالی در صالح‌آباد گفت: درمانگاه زنده‌یاد صارم کلالی با همکاری خیرین، نیکوکاران، شهرداری و شورای اسلامی در سال جاری بازسازی می‌شود.

حسین چنداول خاطرنشان کرد: برای احیای سنت حسنه وقف نشست‌های تخصصی با صنوف مختلف با همکاری برخی ادارات دولتی و نهادهای مردمی برگزار شد و در راستای شعار همه با هم واقف باشیم سیاست‌گذاری لازم انجام گرفت.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری با همکاری اداره ثبت اسناد 5 سند شش دانگ موقوفات را دریافت کردیم.

این مسئول با اشاره به بقعه مزار سیدحسین رضوی در روستای خیرآباد بالا‌جام گفت: پروژه بازسازی بقعه مزار سید‌حسین رضوی از سال 84 شروع شده است و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه بازسازی آن از محل نذورات خود بقعه و کمک نیکوکاران و خیرین بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 15 هزار زائر زیارت کننده ایرانی و خارجی برای زیارت به این مکان آمدند و فعال‌ترین کانون فرهنگی قرآنی در این بقعه احداث و بهره‌برداری شده است.

این مسئول ادامه داد: این شهرستان دارای سه بقعه مزار شیخ احمد جامی، شاهزاده قاسم انوار و سید‌حسین رضوی است که هیئت امنای قاسم انوار و سید‌حسین رضوی انتخاب و معرفی شدند و با همکاری مسئول مساجد برای 165 نفر از هیئت امنای مساجد حکم مسئولیت صادر شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته وقف در این شهرستان گفت: در هفته وقف غباررویی از بقعه مزار سید‌حسین رضوی و شاهزاده قاسم انوار، همچنین مراسم تجلیل و دیدار با واقفان، برپایی مکانی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و قانونی وقف و اعزام سخنران به مصلا‌های نماز جمعه تشیع و تسنن را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: برای احیای موقوفات تفاهمنامه‌هایی با ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی، دادگستری، شهرداری و ... منعقد شده است و اداره اوقاف برای احیای موقوفات باید ورود پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف تربت جام گفت: تشکیل کلاس حفظ قرآن با شرکت 70 متقاضی، برگزاری اردوهای درون‌استانی، اعزام 17 نفر از قاریان و حافظان برتر شهرستان به سی و ششمین دوره مسابقات کشوری و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف بوده است که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول