اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان صادر شده است.

120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور امام جمعه موقت سمنان در مسجد امام این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان سمنان در راستای دریافت اسناد مالکیت موقوفات در این استان گام‏های اساسی برداشته است.

وی افزود: در همین راستا، 120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان در سال جاری صادر شده است که این تعداد تا پایان سال افزایش می‏یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: در کارهای خیر و عام‌المنفعه، هدف اصلی جلب رضایت خداوند متعال و تقرب به «الله» و سپس خشنودسازی مردم است.

واحدی گفت: کمک به دیگران به طور کامل با فطرت انسان سازگار است و کارهای خیر نیز مصادیق فراوانی از قبیل صدقه، هبه، قرض‌الحسنه و وقف دارد.

وی تصریح کرد: در این بین، بارزترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین مصداق کار خیر، وقف است؛ چرا که برای مدت‌ زمان بیشتری استمرار و ماندگاری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: اثرات و برکات وقف تقریباً دائمی و همیشگی است و واقف از اثرات معنوی وقف در روز قیامت نیز منتفع می‌شود.

واحدی گفت:‌ متصرفانی که به موقوفات تعرض می‌کنند، در آخرت مورد بازخواست قرار می‌گیرند؛ اما در هر حال، این مهم است که اثرات و برکات وقف برای واقف دائمی است؛ گرچه امکان دارد این اثرات برای عامه مردم به سبب تصرفات احتمالی در مقاطعی مشهود نباشد.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد ممتاز دینی محسوب می‌شود، گفت: وقف یک امر تأکید شده در اسلام بوده؛ اما باید بررسی کرد که با این موقعیت ممتاز و جایگاه ویژه و بارز آن، چگونه امروز از جایگاه مطلوبی در جامعه برخوردار نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همه به این امر اذعان داریم که جایگاه وقف باید در جامعه بیشتر تقویت شود و البته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و رویه‌های موجود در حال اصلاح است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول