اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

افراط پدر کشور را درمی‌آورد / اعتدال مهم‌ترین اصل است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراط پدر کشور را در می‌آورد، گفت: اعتدال مهم‌ترین اصل است که از آیات قرآن گرفته شده است.

افراط پدر کشور را درمی‌آورد / اعتدال مهم‌ترین اصل است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی امشب در دیدار شوراهای اسلامی شهر و روستای رفسنجان و انار اظهار داشت: باید هوشمندانه مسیر را طی کنیم، بخش خصوصی می‌تواند کار کشور را به سامان برساند؛ عمران و آبادانی منطقه رفسنجان به دست خود مردم انجام شده است و پیشرفتی که به وجود آمده، حاصل تلاش خود آنها است.

وی با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی در دو بخش تفسیر شده است، ادامه داد: شرکت‌های بزرگ وارد شوند که اجازه دهند مردم کار کنند، دولت وقت از مردم زیاد حمایت نکرد، دچار تحریم شدیم و مقام معظم رهبری فرمودند، «از تفسیر اصل 44 توقع انقلاب اقتصادی داشتیم.»

این مسئول بیان داشت: رفسنجان یک شرکت تعاونی پسته داشت که به کشاورزان کمک می‌کرد و دولت وقت یک شرکت تعاونی دیگر درست کرد که ورشکسته و قطع شد و این شرایط را به وجود آورد.

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رقابت‌ها در دنیا زیاد شده است، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته، تکنولوژی بسیار پیشرفته دارند که عمده به بخش خصوصی واگذار شده است، دولت وظیفه تأمین امنیت سرمایه‌گذار در بخش خصوصی را دارد و باید راه‌ها را باز و روابط را آسان کند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه برای صادرات باید کمتر از این اداره به آن اداره بروند، اذعان داشت: شوراها می‌توانند کارها را سازماندهی کنند.

وی عنوان کرد: تفکر استاندار کرمان می‌تواند، استان ما را پیش ببرد، درست است که کم‌آبی داریم، اما تکنولوژی‌های پیشرفته راه را باز کرده است.

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: سیستم‌های نوین دنیا باید در کشور ما پیاده شود، دانشمندان فراوانی داریم، باید با بهترین دانشگاه‌های خارجی ارتباط داشته باشیم.

هاشمی‌رفسنجانی اذعان داشت: مردم نباید منتظر باشند که دولت شغل ایجاد کند، باید امنیت آنها را حفظ کنیم و خودشان فرصت شغلی ایجاد و نیروهای امنیتی و قضایی کمک کنند که مردم راه صحیح و سالم را بروند.

وی تصریح کرد: افراط پدر کشور را در می‌آورد، اعتدال مهم‌ترین اصل است که از آیات قرآن گرفته شده و بر امت معتدل و میانه‌رو در قرآن تأکید شده و باید برای دیگران الگو باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: مردم رفسنجان مأیوس نشوند و فعلا از آب موجود استفاده و به سمت آبیاری قطره‌ای بروند، اگر آب به اندازه ظرفیت فعلی پسته داشته باشیم، مشکلات دیگر حل می‌شود.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول