اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

اعتدال کم‌کم از فضای سیاسی فارس خارج می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به انتصاب‌های اخیر در فارس، این استان را در حال خروج تدریجی از عمل به شعار اصلی و محوری دولت تدبیر و امید دانست.

اعتدال کم‌کم از فضای سیاسی فارس خارج می‌شود

جعفر قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه ملاک انتخاب مدیران باید توانمندی و شایستگی و نه جناحی و گروهی باشد، اظهار داشت: گماشتن مدیرکل اداره‌هایی که با سرپرست اداره می‌شدند، قابل توجیه است اما تغییر مدیرکل‌هایی که توانمندی آنان در وزارتخانه‌ها نیز اثبات شده و پافشاری بر تغییر آنان ، چیزی جز خروج از اعتدال و نگاه‌های جناحی تعبیر نمی‌شود.

وی افزود: یک مورد را نمی‌توان مثال زد که از اصولگرایان معتدل به پست‌های مدیریتی این استان منصوب شده باشد در صورتی که پست‌ها در فارس به تدریج در اختیار اصلاح‌طلبان تندرو قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه اعتدال ایجاب می‌کند تا نیروهای معتدل از هر دو جناح به کار گرفته شوند، گفت: با ادامه این روند کم‌کم این استان وارد تشتت‌ها، اختلاف‌ها و درگیری‌ها می‌شود و در نهایت مجموع فارس بزرگ ضرر می‌کند.

قادری با بیان اینکه اگر ملاک انتصاب مدیران توانمندی و کارآمدی نباشد و نیروهای قوی را از گردونه مدیریتی این استان خارج و تحقیر کنند و از تجربیات و توانمندی‌های آنان در بخش‌‌های دیگر استفاده نشود و تنها هدف به کارگیری افراد از یک سلیقه ویژه سیاسی باشد، نتیجه‌ای جز دامن زدن به اختلافات و ایجاد ناآرامی در بر ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد منصوب شده در پست‌های مدیریتی فارس، در زمان انتخابات به افراد دیگری جز آقای روحانی متصل بوده‌اند، گفت: این افراد شاید تنها در روزهای آخر کمی تغییر سمت و سو داده باشند و به یقین در انتخابات نقش برجسته و تاثیرگذاری نداشته‌‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در عزل و نصب‌ها در این استان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه هماهنگی شود.

قادری اضافه کرد: تاکنون نمایندگان مردم در خانه ملت احترام نگه داشته‌اند اما اگر این روند ادامه یابد، کم‌کم تریبون‌ها باز و اعتراض‌ها شروع می‌شود که نتیجه آن نیز عقب‌رفت این استان است.

قادری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به برنامه‌های صدا و سیمای فارس، افزود: جذب مخاطب بسیار خوب است اما این کار نباید با هر قیمت و هزینه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: فارس و شیراز به عنوان شهری که سومین حرم اهل‌بیت(ع) در آن قرار دارد، نقش برجسته‌ای برای آن تعریف شده، از این رو برنامه‌های صدا و سیمای ما از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه هم‌ردیف شهرهای مقدسی مانند قم و مشهد قرار گرفته‌ایم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: چنانچه می‌خواهیم مخاطبی را جذب کنیم باید در راستای فعالیت‌های مذهبی و اخلاقی صورت گیرد.

قادری تصریح کرد: صدا و سیما با ارائه برنامه‌هایی که به معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، توانمندی‌های فارس و شیراز در زمینه‌های علمی و معرفی نخبگان پرداخته شود، می‌تواند مخاطبان تاثیرگذار بی‌شماری را جذب کند.

وی تولید برنامه‌‌های یک‌بعدی و نپرداختن به معرفی نخبگان فرهنگی، اقتصادی و رفتن تنها به سمت و سوی چند هنرمند و ورزشکار را از آسیب‌های رسانه ملی دانست و گفت: باید نخبگان در زمینه‌های مختلف را به عنوان الگو به جوانان و نوجوانان ارائه دهیم تا شاهد جامعه‌ای پویا و خلاق و پیش‌رونده باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در جلسات مشترک با مسئولان صدا و سیما تذکرات لازم خود را می‌دهیم و چنانچه لازم باشد از ظرفیت‌های قانونی نیز استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر نمایندگان مجلس، تشکل‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید در این زمینه نقش نظارتی داشته باشند.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول