اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

همه دستگاه‌های اجرایی قزوین برای اجرای طرح مطلع مهر اقدام کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید برای اجرای طرح مطلع مهر برای کارکنان خود با هدف تحکیم بنیان خانواده اقدام کنند.

همه دستگاه‌های اجرایی قزوین برای اجرای طرح مطلع مهر اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره‌بیگم سیدی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی این استان به ویژه مدیران نهادهایی که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند باید به اجرای طرح مطلع مهر برای کارمندان دولت اهتمام داشته باشند تا این طرح در نهادهای آنان نیز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی مطلع مهر با عنوان پیشگیری از طلاق در حال اجرا است، ابراز داشت: این طرح ویژه زوج‌های جوانی که در پنج سال نخست زندگی مشترک هستند، برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه 51 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد، بیان کرد: اختلافات بیشتر زوج‌ها به طور معمول در این مدت اتفاق می‌افتد که با اجرای طرح یاد شده برای آنان می‌توان از بروز این اختلافات در خانواده جلوگیری کرد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در سه بخش شامل سلامت پزشکی در روابط زوجین، روانشناسی و تربیتی و احکام برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در دستگاه‌های اجرایی که اعلام آمادگی کردند، برپا می‌شود.

سیدی اضافه کرد: در این طرح آموزش‌های لازم برای تحکیم بنیان خانواده به کارکنان دولت استان قزوین ارائه می‌شود که تاکنون طرح یاد شده بیش از دو بار اجرا شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که حاضر به اجرای طرح ملی مطلع مهر شدند از دوره‌های آموزشی این طرح 100 درصد ابراز رضایت داشتند.

سیدی با اشاره به اینکه آموزش تربیت خانواده بسیار مهم است، عنوان کرد: با آموزش خانواده، آموزش روابط زوجین با یکدیگر و روابط والدین با فرزندان به کارمندان دولتی می‌توان بیشتر مشکلات خانواده را ریشه‌کن کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه زیارت پیامبر اکرم (ص) در 28 صفر به صورت متمرکز در استان قزوین برگزار می‌شود، ابراز داشت: امسال نیز این دعا در مرکز این استان در چند مسجد برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: روز جمعه هشتم ربیع‌الاول به مناسبت آغاز ولایت امام زمان (عج) دعای ندبه به صورت پخش مستقیم از رسانه ملی در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول