اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

رانندگان در توسعه فرهنگ عمومی شهر نقش به‎سزایی دارند

امام جمعه دماوند گفت: رانندگان نقش بسیار بالایی در نهادینه کردن فرهنگ‌ها و باورها و توسعه فرهنگ عمومی شهر دارند.

رانندگان در توسعه فرهنگ عمومی شهر نقش به‎سزایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل در سالن اجتماعات پرستو در گیلاوند بیان کرد: رانندگان و فعالان عرصه حمل ‌و نقل،‌ خاطرات و تجربیات بسیاری در جاده‌ها کسب کرده‎اند.

وی افزود: از طریق جمع‎آوری خاطرات و تجربیات پیشکسوتان این عرصه، توجه به مشکلات آنان، بررسی کرایه‌ها و نیز رسیدگی به جاده‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل، می‌توان بخش عمده‌ای از مطالبات این عرصه را مرتفع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، حوزه حمل و نقل و حرفه رانندگی را از جمله مشاغل سخت و ارزشمند خواند و افزود: صاحبان این حرفه نقش به‎سزایی در توسعه راه‎ها و افزایش سفرها ایفا می‎کنند.

علاءالدینی همچنین آذر ماه را تجلی جهاد و حماسه فعالان و پیشکسوتان عرصه حمل و نقل دانست و ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب، منافقان برای نهادینه کردن باورهای غربی و غیراسلامی،‌ از رانندگان و تاکسی‎داران استفاده کردند تا اخبار و اطلاعات را با سرعت بیشتری به گوش مردم برسانند.

وی به ظرفیت‌های بالای شهرستان دماوند در تمامی عرصه‌ها اشاره و تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در حوزه حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری است؛ چرا که این حرفه چهره‌های پیشکسوت زیادی دارد و ما می‌توانیم از تجربیات آنان بهره ببریم.

امام جمعه دماوند در خصوص حماسه و جهاد این قشر زحمت‌کش بیان کرد: هم اینک نیز شاهد این هستیم که فعالان این حوزه همچون دوران انقلاب و دفاع مقدس در عرصه جهاد و شهادت و حتی در امور خیریه پیش‌گام هستند.

وی در پایان ضمن تقدیر از شهرداری دماوند، خواستار برگزاری بیشتر این‎گونه برنامه‌ها شد تا با وجود چنین ظرفیت ممتازی، بتوانیم بیش از گذشته به این حرفه بها داده و نسبت به مطالبات به حق آنان گام‎های مؤثری برداریم.

نخستین همایش گرامیداشت پیشکسوتان و فعالان عرصه حمل و نقل شهر دماوند، هم‎زمان روز حمل و نقل، از سوی شهرداری دماوند و با حضور مسئولان شهرستانی و شهری برگزار شد.

در این مراسم،‌ از تاکسی‌رانان و تاکسی‌داران برتر و نمایندگان خطوط تاکسی‎رانی شهری و بین شهری و از پیشکسوتان حمل و نقل شهری و برون‎شهری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول