اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاربردی شود

فرماندار مرودشت گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید عملیاتی و کاربردی شود.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاربردی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی بعد از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه مرودشت برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش مصوبات و خروجی شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: ما برای اینکه به پیشرفت همه‌جانبه برسیم و به اهدافی که در سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده دست یابیم، نیازمند بهبود فرهنگ عمومی و ارتقای ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی در این شهرستان هستیم.

حسینی بیان داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منسجم و با دستور کار مشخص برگزار و به نحوی برنامه‌ریزی شود که مناسبتی نباشد و با تعیین زمان و وقت کافی بتوانیم به مصوبات این شورا که یک شورای قانونی است بپردازیم، چراکه نقش دبیرخانه و شورای فرهنگ عمومی به یقین هدایتی و نظارتی است.

فرماندار مرودشت شورای فرهنگ عمومی را اتاق فکر و سیاستگذار مسائل فرهنگی شهرستان دانست و افزود: ناهنجاری‌ها و چالش‌های فرهنگی اقتضا می‌کند مسائل فرهنگ عمومی به صورت جدی و عالمانه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد زیرا ما نمی‌توانیم بر رشد شاخص ناهنجاری و تضعیف بنیان فرهنگ جامعه چشم ببندیم.

وی از فرهنگ دینی بومی به عنوان نرم‌افزار مقاومت یاد کرد و گفت: اربعین در تقویم تاریخ تشیع یک نماد برجسته حماسی است که همواره به عنوان کانونی جوشان توانسته است هر ساله بازتعریفی از حادثه بزرگ عاشورا و عرصه تبیین فلسفه قیام حسینی باشد.

حسینی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های هیئت‌های عزاداری برای بزرگداشت اربعین تأکید کرد و بیان داشت: اربعین در این شهرستان باید نمادی از همگرایی و وحدت مشتاقان و هیئت‌های مذهبی جامعه باشد و برای این منظور باید امسال باشکوه و شیوه‌ای در شأن این قیام برگزار شود.

در این نشست مقرر شد در جلسه‌ای با حضور امام جمعه و هیئت‌های مذهبی با پیگیری سازمان تبلیغات، فرآیند اربعین مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

همچنین شکل احداث مسجد و گلدسته‌های آن در مسیر تخت جمشید به وسیله دانشگاه آزاد با هماهنگی میراث فرهنگی با توجه به ضرورت بهره‌مندی گردشگران از آن توسط فرمانداری و امام جمعه پیگیری شود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول