اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران:

فرهنگ مطالعه یکی از عوامل مهم افزایش فرهنگ عمومی است

فرماندار شهرستان کامیاران نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه را یکی از عوامل مهم افزایش فرهنگ عمومی عنوان کرد.

فرهنگ مطالعه یکی از عوامل مهم افزایش فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، علی‌عسگر روحانی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین ایستگاه مطالعه در بیمارستان سینا شهر کامیاران با ابراز خرسندی از راه‌اندازی چنین طرحی، اظهار کرد: با افزایش و استفاده از ایستگاه‌های مطالعه در تمامی مکان‌های عمومی، فرهنگ مطالعه را در میان مردم بالا می‌برد.

فرماندار کامیاران تصریح کرد: بالا بردن سطح فرهنگ عمومی موجب رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود که باید در راستای ارتقای آن کوشا باشیم.

روحانی ادامه داد: طبق تصمیم‌های اخذ شده در انجمن کتابخانه‌ها با هدف بالا بردن میزان سرانه مطالعه در میان عموم مردم، باید عامل ترویج این فرهنگ و جذب بیشتر مردم به سوی کتاب و کتابخوانی باشیم.

فرماندار کامیاران با مهم دانستن جایگاه کتاب در جوامع مختلف علیرغم وجود فناوری‌های دیگر، کتاب را بهترین وسیله انتقال علوم و دانش دانسته و افزایش سطح اطلاعات از این طریق را برای هر فردی در هر سن و سالی آسان‌ترین راه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب در مکتب اسلام و آموزه‌های دینی جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه امروزه می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران نیز در این مراسم گفت: هر ایستگاه مطالعه دارای 15 عنوان کتاب است و قفسه‌ها به صورت دائمی شارژ می‌شوند.

جلال ابراهیمی افزود: 3 عنوان کتاب در این ایستگاه‌ها مختص کودکان، 2 عنوان مختص نوجوانان و 10 عنوان مختص بزرگسالان در موضوعات چون داستان، تاریخ، علوم و فنون و ادبیات اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/79013/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول