اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

نیازمند حوزه‌های علمیه در فرهنگ عمومی هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: حوزه‌های فرهنگ عمومی به حضور گسترده‌تر‌، قاطع‌، روشنگر و با برنامه حوزه‌های علمیه نیاز دارند.

نیازمند حوزه‌های علمیه در فرهنگ عمومی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، احمد سعیدی‌ پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه گفت: امروز در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگ عمومی به حضور گسترده‌تر‌، قاطع‌، روشنگر و با برنامه حوزه‌های علمیه نیاز داریم.

وی عنوان کرد: پایه فرهنگ‌سازی که مبتنی بر آموزه‌های دینی است از حوزه آغاز می‌شود، تبیین سبک زندگی اسلامی که یکی از اولویت‌های جامعه است از همین معبر عبور می‌کند، شناخت سیره و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) از سوی حوزه‌های دینی به مردم فرآیند تغییر در رفتارهای اجتماعی مردم را تسریع می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تعدد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان آن‌ها را ظرفیت‌های مهمی در زمینه جذب جوانان و نوجوانان دانست.

سعیدی تاکید کرد: با توجه به نقش و جایگاه ویژه ‌مسجد‌ به‌ عنوان بزرگترین نهاد دینی و مدنی و سرپرستی آن توسط روحانیان شیعه موجب می‌شود تا بیش از پیش نقش روحانیان در عرصه فرهنگ و اجتماع ملموس‌تر شود چرا که پایگاه مسجد‌ بزرگترین مکان برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است و این پایگاه در اختیار روحانیان است.

وی اظهار داشت: از این پایگاه‌های مؤوثر می‌توان برای خلق و تولید آثار فاخر و اسلامی از سوی هنرمندان متعدد استفاده کرد.

سعیدی تصریح کرد: در جنگ نرم‌، مسموم کردن افکار و اندیشه‌ها هدف دشمن است و در این مسیر حوزه‌های علمیه نقش مؤثر و اثر‌گذاری در مقابله با این جریان مخرب بر‌ عهده دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در تاریخ طولانی عمر خویش خدمات شایانی ثبت کرد‌ند و به ‌عنوان یک جریان مستمر پویا و بالنده در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرد‌ند.

سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه علوم اجتماعی تصریح کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب بحث تحول در علوم انسانی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را مطرح می‌کنند‌ به ساختن فرآیندهای اجتماعی و ایجاد بسترهای آن تاکید دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب عرصه‌های پیشرفت را در چهار مورد عرصه زندگی، فکر، علم و معنویت تبیین می‌کند و سپس عرصه معنویت در تمام این‌ها باید جریان داشته باشد، بعد می‌فرمایند که عرصه فکر و علم از یکدیگر جدا است و عرصه فکر عرصه‌ای است که باید نخبگان و خواص جامعه و زبد‌گان جامعه خود را پرورش داده و سنخ تفکر خود را اصلاح کنند و در اقشار مختلف اجتماعی جریان فکری را جاری و ساری کنند و مدیریت عرصه‌های دیگر را عرصه فکر بر عهده گیرد.

سعیدی اظهار داشت: این فرآیند‌، دقیق، تخصصی و مهم است و اندیشمندان و بزرگان حوزه در به بار نشستن آن نقش پررنگی دارند، این اتفاق در حوزه علوم انسانی و اجتماعی در صورت تحقق‌، میراث گرانبهایی برای جامعه است و حوزه‌های علمیه پرچم‌دار این میدان هستند‌، همانگونه که بسیاری از میراث‌های ماندگار فرهنگی دینی ما مدیون حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه است.

سعیدی ادامه داد: مردم دنیا امروز تشنه معرفت ناب اسلامی هستند و نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه بسیار خطیر است‌.

وی تصریح کرد: مقابله با هجمه‌های گسترده دشمنان علیه اندیشه و نظام اسلامی به گونه‌‌ای است که از عهده یک نهاد خاص خارج است و مجموعه‌ای از نهادهای مختلف لازم است در این خصوص فعالیت هماهنگ داشته باشند.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول