اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران:

بررسی رفتارهای اجتماعی رسالت شورای فرهنگ عمومی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تاکید بر اینکه بررسی رفتارهای اجتماعی رسالت شورای فرهنگ عمومی است، گفت: امروزه فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است زیرا فرهنگی که در ذهن افراد بنشیند منجر به رفتار می‌گردد.

بررسی رفتارهای اجتماعی رسالت شورای فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران، انجام کار فرهنگی را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف عمده این شورا، رصد خرده فرهنگ‌ها و رفتارهای غالب افراد جامعه است تا نسبت به هدایت صحیح آن اقدام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، وظیفه این نهاد را بررسی رفتارهای اجتماعی، تصحیح آنها و تعلیم رفتارهای صحیح عنوان کرد و از مسئولان فرهنگی استان خواست تاثیر اقدامات خود بر فرهنگ عمومی را در نظر داشته باشند.

در ادامه سید حسین هاشمی استاندار تهران با مهجور خواندن فرهنگ، به ویژه کتابخوانی، خواستار توجه بیشتر مسئولان برنامه ریز کشور و دست اندرکاران این حوزه شد.

وی که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد به حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است مجلس به مسائل فرهنگی به ویژه موضوع کتابخوانی ورود بیشتری داشته باشد چراکه اصلاح مسائل فرهنگی در اصلاح امور دیگر کشور موثر است.

استاندار تهران ضمن تقدیر از شهرداری تهران بابت اختصاص بودجه به نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: این امر موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی در راستای انجام بهتر وظایف است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانیان گفت: دنیا و روش زندگی‌ها تغییر کرده و نحوه عرضه و ارائه کتاب و محصولات فرهنگی هم تغییر کرده و ما هم باید به این فنون و تکنیک‌ها توجه کنیم.

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: با ایجاد میز ثابت فروش کتاب در مدارس، سالن‌های انتظار عمومی از جمله راه‌آهن، ایستگاه‌های اتوبوس، ورودی وزارتخانه‌ها و ادارات می‌توان فرهنگ کتابخوانی را گسترش داد.

وی ادامه داد: برداشتن ممنوعیت فروش کتاب در مشاغلی مثل سوپرمارکت‌ها و ایجاد تلفن گویای کتاب نیز می‌تواند به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا از استادان بازنشسته دانشگاه‌ها به‌عنوان مراجع علمی برای کتابداری در کتابخانه‌ها استفاده شود.

در ابتدای این نشست «دکتر برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای فرهنگ عمومی، ایجاد اتاق فکر در این شورا را ضروری خواند و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه را می‌توان از طریق شورای فرهنگ عمومی و زیر گروه‌های آن حل و فصل کرد.

بر پایه این گزارش، در این نشست گزارش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در هفته کتاب ارائه شد.

انتهای پیام/24652/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول