اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار مطرح کرد

افزایش تولد در بهار

فرماندار بهار گفت: تا پایان آذرماه یک‌هزار و 728 واقعه ولادت با 99.70 درصد ثبت در مهلت قانونی 15 روزه و 477 واقعه وفات نیز با 99.78 درصد، در مهلت قانونی 10 روزه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

افزایش تولد در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان بهار، اظهار داشت: با توجه به اینکه تصمیمات کلان در کشور، بر اساس اطلاعات جمعیتی برنامه‌ریزی می‌شود بنابراین دقیق، به روز و صحیح بودن منابع اطلاعاتی در تصمیم‌گیری دقیق مسئولان مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی یکی از مهمترین اقدامات است، گفت: اگر این وقایع در مهلت قانونی 15 روزه برای ولادت و 10 روزه برای فوت ثبت شوند تبعات منفی نخواهند داشت.

فرماندار بهار ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر را نیازمند فرهنگسازی در جامعه دانست و افزود: ثبت در مهلت قانونی اولین پارامتر مهم است که نیاز به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی اذعان داشت: ثبت واقعه ولادت در هشت ماه اخیر در شهرستان تقریباً به صورت 100 درصدی بوده، همچنین ثبت دو واقعه ولادت و وفات در آذرماه نیز به صورت 100 درصدی انجام شده است.

 گلکارزاده افزود: متصدیان قبرستان‌های شهرهای چهارگانه شهرستان بهار باید برای دفن اموات گواهی فوت را دریافت کنند تا ثبت در مهلت قانونی واقعه فوت با مشکل مواجه نشود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهار نیز در این جلسه با بیان اینکه وقایع ولادت و وفات در 6 ماهه سال جاری به صورت 100 درصدی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: تا پایان آذرماه یک‌هزار و 728 واقعه ولادت با 99.70 درصد ثبت در مهلت قانونی 15 روزه و 477 واقعه وفات نیز با 99.78 درصد، در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده است.

شجاع سبحانی افزود: در 9 ماه سال جاری 835 واقعه ازدواج، 109 واقعه طلاق به ثبت رسیده که واقعه ازدواج با تفاوت 190 فقره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی عنوان داشت: در تحقق دولت الکترونیک اداره ثبت احوال شهرستان بهار آرشیو 100 درصدی از اسناد ولادت و وفات را ثبت کرده که امکان انجام تمام خدمات ثبت احوال را در سراسر کشور مهیا می‌سازد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهار ابراز داشت: جمعیت کشور رو به پیری است و باید تمهیدات لازم از سوی متخصصان امر برای افزایش میزان زاد و ولد اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: در راستای معرفی نام‌های نیک به مردم در نامگذاری فرزندانشان، سازمان ثبت احوال کشور شورایی را از اساتید دانشگاه تشکیل داده که هر ساله جلساتی را برای ساماندهی نام‌های نیک و افزودن نام های جدید به کتابی با همین موضوع گرد هم می‌آیند، که این کتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/89028/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول