اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنده مطرح کرد

ثبت وقایع حیاتی زیربنای برنامه‌ریزی‌های کلان

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان لنده با اشاره به ضرورت و اهمیت ثبت وقایع حیاتی گفت: با آگاه سازی مردم در زمینه ثبت‌ وقایع حیاتی می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های کلان خود را کاربردی‌تر انجام دهیم.

ثبت وقایع حیاتی زیربنای برنامه‌ریزی‌های کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید یدالله فاطمیان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنده با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص روند نزولی زاد و ولد در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود این مهم را که کشور به سمت میانسالی در حرکت بوده را گوشزد کرده‌اند.

وی افزود: استفاده‌ از راه‌های تشویقی برای افزایش زاد و ولد در کشور امری ضروری بوده و مسئولان باید در این زمینه چاره‌اندیشی لازم را داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنده با اشاره به اهمیت رشد زاد و ولد گفت: با افزایش زاد و ولد در کشور، نیرو و تحرک جامعه بیش از گذشته شده و توان و رتبه جمعیتی جوان کشور افزایش می‌یابد.

فاطمیان تصریح کرد: رشد جمعیت جوان کشور یکی از موضوعات استراتژیک بوده که در همه زمینه‌ها تأثیر فراوانی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به چهار وقایع حیاتی مهم در سطح کشور گفت: افزایش زاد و ولد و ازدواج دو مقوله‌ای هستند که باید زیرساخت‌های افزایش آن در شهرستان مهیا و جوانان را به این مهم تشویق کرد.

فرماندار شهرستان لنده با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی گفت: ثبت وقایع حیاتی در کشور زیربنایی بسیاری از برنامه‌های کلان کشوری بوده و در هر زمینه‌ای که وارد شویم آمار حرف اول موفقیت را خواهد زد.

فاطمیان افزود: در شهرستان‌های کوچک وجود یک الی دو مورد طلاق در ماه هم بسیار زیاد است ولی باید آمار دقیقی از پدیده‌ در جامعه و شهرستان‌ها گرفته شود تا بتوان برنامه‌های پیشگیرانه لازم را طراحی و به کار بست.

وی خاطر نشان ساخت: کم بودن طلاق در جامعه اسلامی هم زیاد است.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت: پیشینه فرهنگی و اجتماعی شهرستان لنده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و لنده از لحاظ آسیب‌های اجتماعی امنیت بیشتری را برخوردار است.

انتهای پیام/82013/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول