اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ثبت وقایع حیاتی باید به صورت نامحسوس در جامعه صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید تدبیری اتخاذ شود که ثبت وقایع حیاتی به صورت نامحسوس و نامرئی در جامعه انجام شود ‫تا نیاز به مراجعه نباشد.

ثبت وقایع حیاتی باید به صورت نامحسوس در جامعه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان ثبت احوال سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: فرهنگ ثبت وقایع حیاتی به عنوان یک ضرورت باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: همانگونه که فرهنگ نام‌گذاری و یا اذان گفتن در گوش فرزندان به عنوان یک مهم در خانواده‌ها دنبال می‌شود، باید مسئله تعیین هویت ملی نیز جزو اعتقادات جامعه قرار گرفته و اقدامات داوطلبانه از طرف خانواده‌ها صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: در سیستان و بلوچستان این موضوع بیشتر از طریق ثبت احوال پیگیری می‌شود  و کمتر از طرف خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

‫نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر مدارک هویتی اذعان داشت: مردم باید بدانند که در آینده برای دریافت هر گونه خدمات اجتماعی و علمی در جامعه نیاز به شناسنامه و مدارک هویتی است و بدون این مدارک امکان ارائه خدمات به آنان امکان پذیر نیست و باید این مسئله به صورت نهادینه بین مردم تبیین شود.

وی گفت: در جاده‌ها و مسیرهای کشورهای خارجی شما هیچگونه پلیس را به صورت آشکار مشاهده نمی‌کنید، زیرا این امر به روش علمی و به صورت الکترونیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم نیز خود را ملزم به رعایت قوانین می‌دانند.

سلیمانی افزود: در حوزه ثبت وقایع حیاتی نیز باید به صورتی عمل شود که به صورت نامحسوس و نامرئی در جامعه صورت گیرد و این موضع چه فرد مراجعه کند و چه نکند، وقایع حیاتی از طریق زایشگاه‌ها و فوت از طریق گورستان‌ها به ثبت احوال اعلام شود.‬

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در روستاها نیز این امر از طریق دهیاران و خانه‌های بهداشت و مسئولان اجرایی باید به ثبت احوال اعلام شود تا بتوانیم آمار دقیق و به روزی از جمعیت جامعه داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: این آمارها هستند که که به مسئولان و سیاستگذاران کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی صحیح و اصولی داشته باشند.

وی متذکر شد: اگر بنا باشد که امکانات به تناسب جمعیت توزیع شود باید آمار روزانه داشته باشیم و این امکان‌پذیر است که مهم‌ترین منبع که ثبت است در مسئله تعیین هویت انسانی بروز باشد و شما زمانی می‌توانید این کار انجام بدهید که گوش‌ها و چشم‌های ثبت احوال به خوبی وظیفه خودشان را انجام بدهند یعنی بخشداران و تمام نیروهای اطلاع رسان ثبت احوال باید خود را موظف بدانند تا جزو بازوان تشخیصی و اطلاعاتی ثبت احوال باشند، آن زمان دیگر قطعا به روز خواهیم بود.

سلیمانی در پایان از تمام همکاران مجموعه ثبت احوال در جای جای استان به عنوان مرزبانان هویتی این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول