اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی قزوین هشدار داد

افزایش «دعانویسی»‌ در ‌مکان‌های پر رفت‌ و آمد ‌قزوین

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قزوین نسبت به افزایش «دعانویسی»‌ در ‌مکان‌های پر رفت‌ و آمد ‌قزوین هشدار داد.

افزایش «دعانویسی»‌ در ‌مکان‌های پر رفت‌ و آمد ‌قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین خاکساران صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه مصوبه‌های خوبی در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصویب می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه این مصوبه‌ها ضمانت اجرایی ندارند و به همین دلیل برخی از آنها به مرحله اجرایی نمی‌رسند که باید برای رفع این مشکل تصمیمات لازم را در این شورا اتخاذ کرد.

خاکساران به آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی دیگر استان قزوین اشاره کرد و گفت: استفاده از اکوهای آزاردهنده در مساجد از جمله این آسیب‌هاست که در جلسه قبل در این شورا مصوب شده بود که این اکوها از این مکان مقدس جمع‌آوری شود ولی متأسفانه هنوز این معضل در قزوین وجود دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اضافه کرد: همچنین برخی از مداحان نیز برای مرثیه‌سرایی در مساجد اکوهایی با صدای آزاردهنده به همراه خودشان می‌آورند و از لوازم صوتی این مکان مقدس استفاده نمی‌کنند که باید با اجرای برنامه مدونی از انجام این عمل مداحان پیشگیری شود.

وی دعانویسی و دعا فروشی در معابر، خیابان‌ها و مکان‌های پر رفت‌ و آمد مردم در قزوین را از دیگر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان و بیان کرد: این مهم شأن دعا، قرآن و معارف اسلامی را پایین می‌آورد و باید در این راستا نیز تصمیمات منسجمی اتخاذ شود تا این افراد از خیابان‌ها جمع‌آوری شوند تا دیگر شاهد این معضلات در قزوین نباشیم.

خاکساران به برخی افراد که در مکان‌های خاصی مانند جلوی درب بیمارستان به بهانه تعزیه‌خوانی از مردم پول جمع‌آوری می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این عمل نیز تکدی‌گری از مردم است و موجب پایین آوردن شأن دین اسلام می‌شود که برای جمع‌آوری و ساماندهی این افراد در این مکان‌ها باید تصمیمات لازم در این شورا اتخاذ شود.

انتهای پیام/77009/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول