اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین:

عمل کردن به وصیت‌نامه امام درمان مشکلات فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: عمل کردن به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و دین درمان واقعی مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

عمل کردن به وصیت‌نامه امام درمان مشکلات فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در دوران زندگی خود با کشورهای استکبار به شدت مبارزه کردند تا ارزش‌های اسلامی و قرآنی در جامعه اجرا شود.

وی افزود: این امام بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بروز برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی نگرانی‌هایی داشتند که اکنون آنها را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی در وصیت‌نامه خود مطالبی را بیان کردند که با اجرای آن می‌توان این مشکلات را برطرف کرد، اضافه کرد: به همین دلیل باید مسئولان شورای فرهنگ عمومی این وصیت‌نامه را مطالعه و پیرامون آن تحقیق کنند.

باریک‌بین ادامه داد: با عمل به موضوع‌های درج شده در وصیت‌نامه امام خمینی (ره) می‌توان بیشتر مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را درمان کرد و امیدواریم برای تحقق این مهم مسئولان شورای یاد شده توجه بیشتری به این وصیت‌نامه کنند.

این مسئول بیان کرد: امام خمینی (ره) برای بقا و پایداری انقلاب اسلامی مطالبی پیرامون حوزه‌های مختلف مانند هویت، اخلاق و فرهنگ از همه ابعاد بیان کردند که با عمل به آن می‌توان ستون‌های این انقلاب را بیشتر مستحکم‌تر و تقویت کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه باید آحاد جامعه به ویژه جوانان را با هویت اسلامی و ایرانی آشنا کرد، ابراز داشت: آشنا کردن آنان با این هویت می‌تواند تهاجم فرهنگی غرب در جامعه را ریشه‌کن کند.

باریک‌بین با اشاره به اینکه باید اهمیت و توجه بیشتری به مسائل دینی، فرهنگی و مذهبی در جامعه کرد، عنوان کرد: با تحقق این مهم می‌توان فرهنگ جامعه را به سوی معنویت، اخلاقیت، حجاب و استقلال در هویت یاد شده بیشتر حرکت داد.

این مسئول با اشاره به اینکه نماز عمود دین است، بیان کرد: اگر این عمود و نماز پایدار باشد خیمه دین پابرجاست به همین دلیل مسئولان مربوطه باید مردم و خانواده‌ها را به برپایی نماز و شرکت کردن آنها در نماز جماعت تشویق کنند تا دین اسلام در جامعه به طور مستمر بقا داشته باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه با برپایی و ترویج نماز در جامعه می‌توان معضلات و منکرات را از بین برد، یادآور شد: افرادی که اهل نماز بوده و ارتباط‌شان با خداوند متعال مستحکم است از انجام فحشا و منکرات در امان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی‌ از منکر یک فریضه دینی است، خاطرنشان کرد: با احیای این سنت الهی در جامعه نیز می‌توان بیشتر مشکلات فرهنگی در جامعه را برطرف کرد بر این اساس باید مسئولان در اجرای آن مصمم باشند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه استاندار قزوین در ابتدای آغاز فعالیت خود توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی دارند، یادآور شد: این مهم با فعالیت‌هایی که ایشان در آغاز مدیریت‌ خود انجام دادند به وضوح قابل مشاهده است و ما از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/77009/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول