اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفته است

اختصاص 10 درصد از اعتبارات اوقاف به اماکن مذهبی و فرهنگی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از اختصاص 10 درصد از اعتبارات اوقاف به اماکن مذهبی و فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: تنها به پروژه مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر، 50 درصد اعتبار اختصاص داده شده است.

اختصاص 10 درصد از اعتبارات اوقاف به اماکن مذهبی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی پیش از ظهر امروز در جلسه روحانیون تویسرکان در دفتر امام جمعه این شهرستان، با بیان اینکه وقف یکی از فرایض حسنه است، اظهار کرد: برنامه‌ها و اهداف اوقاف و امور خیریه در سه بعد موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان و قرآن تدوین شده است.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موقوفات باید احیا و به‌روزرسانی شوند، گفت: اجرای امینانه نیات خیر اندیشان واقفان تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به منظور تحقق وقف‌های جدید از اقدامات اوقاف در احیای موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان پرداختن به مباحث فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان را از دیگر سرفصل‌های کاری برشمرد و گفت: طی سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در بحث بازسازی بقاع متبرکه استان انجام شده که امیدواریم بتوانیم پروژه‌ها را به نحو احسن تکمیل و پروژه‌های جدید را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم طبق فرامین مقام معظم رهبری بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود، ابراز کرد: برنامه‌های ویژه‌ای مانند آرامش بهاری و نشاط معنوی در بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌زین‌العابدینی در بخش دیگری از سخنانش از در اختیار قرار دادن دو قطعه زمین به حوزه علمیه برادران همدان خبر داد و افزود: دو قطعه زمین با متراژ 5 هزار متر مربع و 800 متر مربع برای ایجاد مجتمع فرهنگی فردوسی صورتجلسه و در اختیار حوزه برادران همدان قرار گرفت.

وی با اشاره به صورتجلسه یک قطعه زمین تفکیک شده به 63 قطعه 200 متری با ارزش حداقلی 10 میلیارد تومان بر اساس نظر کارشناسی شده، خاطرنشان کرد: 50 درصد از درآمد حاصل از این زمین برای ساخت مصلی و 50 درصد برای ساخت حوزه علمیه صرف خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در پایان از اختصاص 10 درصد از اعتبارات اوقاف به اماکن مذهبی و فرهنگی خبر داد و گفت: تنها به پروژه مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر امسال 50 درصد اعتبار اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول