اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی تشکل‌ خیران فرهنگی در استان فارس

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف، راه‌اندازی تشکل‌های خیران فرهنگی ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی تشکل‌ خیران فرهنگی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدباقر کشفی بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه در سخنانی اظهار داشت: هدایت و جریان‌سازی واقفان به سوی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و به ویژه درمانی و آموزشی با کمک متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ در اوج محرومیت و مظلومیت قرار دارد و کارهای ماندگار به اقتضای شرایط روز میسر می‌شود، افزود: باید سرمایه‌های خیران را به سوی کارهای فرهنگی سوق دهیم چراکه در اجرای فعالیت‌های فرهنگ عمومی و آموزشی با مشکل روبه‌رو هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خاطرنشان کرد: اگر تمام متولیان فرهنگی همسو با یکدیگر گام بردارند، آنگاه خیران با انسجام و همدلی روزافزونی در رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشارکت خواهند کرد.

کشفی بیان داشت: در ذهن بسیاری از آحاد جامعه ابهام، سئوال و اشکال‌هایی در مورد وقف و اوقاف وجود دارد و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی از عملکرد اوقاف به مردم رسالت خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: نباید به وقف هفته‌ای و در قالب همایش‌های یک و یا چند روزه نگاه کرد، بلکه باید پیوسته، مداوم استمرار یابد، چراکه کار فرهنگی و آموزشی باید در تمام طول سال صورت گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ابراز داشت: تاثیرگذارترین کار نزد مخاطب اجرای نمایش است و در این زمینه از طریق نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی می‌توان ساختارهای وقف را به جامعه نشان داد.

کشفی ابراز داشت: فرهنگ‌سازی مهم است و برای تحقق آن باید سرمایه‌گذاری کرد چراکه خط مقدم این جبهه رسانه‌ها هستند و اوقاف به عنوان فرمانده باید امکانات در اختیار افسران عرصه فرهنگی بگذارد تا در برابر هجوم سخت و سنگین رسانه‌های بیگانه مقابله و ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توان در راستای اهداف وقف فرهنگ‌سازی و آن را در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول