اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش قروه:

76 درصد جمعیت قروه باسواد هستند / قروه رتبه سوم باسوادی در کردستان

مدیر آموزش و پرورش قروه گفت: بر اساس سرشماری سال 90 بیش از 76 درصد از جمعیت بالای 6 سال در شهرستان قروه از نعمت سواد بهره‌مند هستند که این میزان جایگاه سوم باسوادان استان را به خود اختصاص داده است.

76 درصد جمعیت قروه باسواد هستند / قروه رتبه سوم باسوادی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی صبح امروز در دیدار کارکنان نهضت سوادآموزی این شهرستان با فرماندار افزود: از 123 هزار و 894 نفر جمعیت این شهرستان، 60 هزار و 927 نفر را مردان و 62 هزار و 967 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 94 هزار و 194 نفر از این جمعیت باسواد هستند، تصریح کرد: از آمار اعلام شده 51 هزار و 400  مرد و 42 هزار و زن هستند.

الماسی تصریح کرد: شهرستان قروه پس از سنندج و سقز، بیشترین آمار باسوادان در کردستان را داراست.

مدیر آموزش و پرورش قروه تعداد بی‌سوادان در قروه را 23 درصد جمعیت بالای 6 سال عنوان و اظهار داشت: از 28 هزار و 109 نفر بی‌سواد این شهرستان، 14 درصد را مردان و 31 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 8 هزار و 652 نفر مرد بی‌سواد و 19 هزار و 457 زن بی‌سواد در قروه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره‌های سوادآموزی در این شهرستان در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 294 نفر در این شهرستان برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی ثبت‌نام کرده‌اند.

الماسی اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پنج سال آینده، سه دوره مختلف سوادآموزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این دوره‌ها شامل دوره سوادآموزی یا بی‌سوادی محض، دوره تحکیم ویژه افراد واجد شرایط ادامه تحصیل و دوره انتقال ویژه افراد 10 تا 50 سال که قصد ادامه تحصیل دارند، در نظر گرفته شده است.

الماسی با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی به دو صورت فرد به فرد و گروهی تشکیل می‌شود، افزود: در راستای طرح شناسایی افراد بی‌سواد، 303 بیسواد محض هم در شهرستان شناسایی شده است.

وی افزود: 270 نفر داوطلب هم برای آموزشیاری اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد 100 آموزشیار کلاس‌های خود را دایر نموده‌اند.

مدیر آموزش و پروش قروه گفت: دوره انتقال شامل حداقل 400 ساعت آموزش، دوره انتقال 800 ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری و دوره تحکیم شامل 200 ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

وی اظهار کرد: 303 نفر از داوطلبان سوادآموزی در دوره‌های سوادآموزی، 85 نفر در دوره‌های تحکیم سوادآموزی و 906 نفر در دوره‌های انتقال سوادآموزی ساماندهی شده‌اند.

الماسی با اشاره به شناسایی 250 بی‌سواد جدید برای شرکت در دوره انتقال سوادآموزی گفت: در صورت صدور مجوز و جذب فعالیت، این دوره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

الماسی در پایان دیدار با امام جمعه و فرماندار قروه، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته نهضت سوادآموزی، تجلیل از آموزشیاران، چاپ گزیده سخنان بزرگان در مورد اهمیت سوادآموزی را از برنامه‌های هفته نهضت سوادآموزی عنوان کرد.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول