اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

آغاز طرح طلایی «یاور کتاب» در کتابخانه مرکزی همدان

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در راستای توسعه و ترویج هدفمند فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، طرح «یاور کتاب» در کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود.

آغاز طرح طلایی «یاور کتاب» در کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهداد جعفری صبح امروز در جلسه‌ یاوران کتاب با حضور یاوران کتاب مدارس شهرستان همدان و مربیان تشکیلاتی این مدارس در سازمان دانش‌آموزی، اظهار داشت: در این طرح یکی از دانش‌آموزان فرهیخته مدرسه به عنوان «یاور کتاب» تعیین شده و تحت نظارت مربی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در مدرسه فعالیت خواهد کرد.

وی هدف از اجرای این طرح مشترک را تشکیل گروه‌های مطالعاتی برای ایجاد پویایی هرچه بیشتر برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان مدارس توسط یاور کتاب و تأمین کتب آن توسط کتابخانه دانست.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: یاوران کتاب، سفیران کتابخانه در مدارس خواهند بود و با استفاده از شور و نشاط نوجوانی، مطالبه‌گری و پیگیری خود در محوریت این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یاوران کتاب رابط ویژه بین کتابخانه و مدارس خواهند بود، گفت: مدرسه‌ دومین‌ محیط‌ تربیتی‌ است‌ که‌ تأثیر بسزایی‌ در آموزش‌ و رشد شخصیت‌ کودکان‌ دارد.

جعفری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان‌ حساس‌ترین‌ دوران‌ عمر خود را در مدرسه‌ می‌گذرانند، ادامه داد: اگر عوامل‌ تربیتی‌ در مدرسه‌ به خوبی‌ وظیفه خود را انجام‌ دهند، می‌توان‌ به‌ پیشرفت بیشتر جامعه‌ در آینده‌ امیدوار بود.

وی ادامه داد: امید است در فازهای آتی و تکمیلی طرح «یاور کتاب» شاهد برگزاری جلسات نقد کتاب و دیگر فعالیت‌های حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور اعضای گروه‌های مطالعاتی باشیم.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: دانش‌آموزان پس از آشنایی با خدمات عمومی کتابخانه‌های عمومی و بازدید از کتابخانه مرکزی، فرم ویژه گروه‌های مطالعاتی را دریافت کرده و با تکمیل آن در مدرسه خود و تأیید مدیر مدرسه تشکیل گروه مطالعاتی داده و فرم‌ها را به کتابخانه تحویل می‌دهند.

وی افزود: در ادامه یاور کتاب به کتابخانه مراجعه کرده و از یک عنوان کتاب ایستگاه‌های مطالعه به تعداد گروه مطالعاتی کتاب دریافت می‌کند.

جعفری ابراز داشت: یاور کتاب بعد از دو هفته، کتاب‌ها را جمع‌آوری و تحویل کتابخانه می‌دهد تا در تاریخ تعیین‌شده از کتاب مورد نظر مسابقه‌ای در سایت بوکی برگزار و به برترین‌ها جوایزی از سوی کتابخانه اهدا شود.

وی عنوان داشت: دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند و برای پرورش و تربیت این سرمایه‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها کتاب است.

انتهای پیام/89029/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول