اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

مدیران مولفه‌های موثر در توسعه کتابخوانی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: مدیران و مراجع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نقش موثری در توسعه کتابخوانی دارند.

مدیران مولفه‌های موثر در توسعه کتابخوانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل حق‌پرست ظهر امروز در نشست کتابخانه‌های عمومی گیلان این نهاد را زمینه‌ساز و موجب ارتقا و توسعه کتابخوانی در بین مردم دانست.

وی افزود: مطالعه تاریخ نشان داده است پیشرفت‌های بشری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر علوم برای ثبت، انتقال و ماندگاری برای آیندگان در سطرهای کتاب منقوش شده که می‌توان از آن به عنوان بایگانی دانش بشری یاد کرد.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه کتاب در جامعه بشری با پیشرفت و توسعه تمدن فکری، فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است، تصریح کرد: وجود محققان و عالمان علوم فرهنگی و جامعه‌شناسی بیانگر این نکته است.

وی مطالعه در تمام سطوح سنی خانواده شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را موجب درک بهتر و تأمل بیشتر دانست.

حق‌پرست با اشاره به اینکه حذف کتاب به عنوان اقلام فرهنگی ضروری در سبد خانوار بر میزان ساعت مطالعه و بهره‌مندی از دانش کتبی تاثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: این مسئله در درازمدت سرانه مطالعه و نیز سطح دانش جامعه را کاهش می‌دهد.

وی مطالعه و کتابخوانی را اولویت خانواده‌ها ذکر کرد و متذکر شد: اختصاص یارانه‌های قابل توجه در این زمینه موجب کاهش چشمگیر هزینه مطالعه می‌شود و در نتیجه افزایش سطح کتابخوانی را به همراه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با ازریابی سرانه مطالعه این استان از رتبه هشتم کشوری به رتبه ششم، یادآور شد: تمام مولفه‌های موثر در کتابخوانی تنها در خانواده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مدیران و مراجع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در سطح کلان با تدوین و اجرای سیاست‌های پربار و کارشناسی شده می‌توانند با استفاده از ابزارهای بسیار فراوانی که در اختیار دارند نسبت به ایجاد زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه کتابخوانی در جامعه تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/2300/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول