اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

بهداشت کتاب و کتابخوانی در گلستان ترویج شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار گلستان از مدیران دستگاه‎های اجرایی خواستار شیوع بهداشت کتاب و کتابخوانی در سطح استان شد.

بهداشت کتاب و کتابخوانی در گلستان ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر طهماسبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان در گرگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه یک امر خداپسندانه است که همه باید در این زمینه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ترویج مطالعه، جوانان را از برخی ناملایمات اجتماعی دور می‎کند، تصریح کرد: آمار ازدواج رو به کاهش و طلاق رو به افزایش است بنابراین اگر فرهنگ کتاب در جامعه شیوع داده شود می‎تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

برگزاری نمایشگاه‎های کتاب باید رصد و آسیب‎شناسی شوند/ مقابله با پدیده‎های مسموم در حوزه کتاب

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار گلستان برگزاری چنین جلساتی را در راستای هدایت و برنامه‎سازی در حوزه کتاب مهم خواند و افزود: هم‎افزایی، همگرایی و تعامل برای رفع مشکلات یک نیاز جدی محسوب می‎شود و لازم است از تمامی ابزارهای اثربخش و اثرگذار در بخش ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‎های کتاب باید رصد و آسیب‎شناسی شوند، خاطرنشان کرد: باید آسیب‎ها را تبدیل به فرصت کرد و از کتاب‎هایی که زمینه‎ساز ضدفرهنگ هستند به نمایشگاه کتاب ممانعت کرد.

وی مقابله با پدیده‎های مسموم در حوزه کتاب را اولویتی مهم خواند و گفت: نمایشگاه کتاب یک فرصت است که باید نقاط قوت و ضعف آن شناسایی و احصاء شوند.

توجه به فرهنگ، جامعه اسلامی را به سرمنزل مقصود می‎رساند

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: با تامین سازوکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت‎های موجود می‎توان اقدامات موثری در حوزه کتاب انجام داد.

طهماسبی از دستگاه‎های اجرایی استان به مثابه یک خانواده بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: اگر همه از ظرفیت‎های موجود استفاده کنند یقینا نمایشگاه پرشور کتاب را در گلستان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ، جامعه اسلامی را به سرمنزل مقصود می‎رساند، یادآور شد: آنچه می‎تواند جامعه را در برابر هجمه‎های دشمن به سمت پیروزی سوق دهد مولفه‎های فرهنگی است لذا اگر بتوانیم از ظرفیت فرهنگ به درستی بهره‎مند شویم مشکلی در بخش امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و ... وجود نخواهد داشت.

700 شبکه ماهواره‎ای در گلستان قابل دریافت است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار گلستان ابراز داشت: 700 شبکه ماهواره‎ای در استان قابل دریافت است، اینترنت، فیس‎بوک و تویتر نیز از دیگر فضاهای مجازی هستند که اطلاع‎رسانی می‎کنند لذا برنامه‎ریزی در این جلسات می‎تواند جامعه را در برابر اتفاقات نامیمون بیمه کند.

طهماسبی یادآور شد: بسیاری از اتفاقات به صورت پنهان شکل می‎گیرد که قابل دیده شدن نیست که همه این موارد رصد می‎شود تا شاهد اتفاقات خوب و شیرین در نمایشگاه کتاب که دی ماه میزبان آن هستیم به منصه ظهور و بروز برسد.

انتهای پیام/83001/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول