اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین خبر داد

اجرای 300 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی قزوین

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین گفت: بسیج سازندگی قزوین برای کمک به دولت و تثبیت کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون 300 پروژه عمرانی در سطح استان اجرا کرده است.

اجرای 300 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا الله‌بداشتی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال 79 بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت‌رسانی به کارآمدی مردم در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: این سازمان از ابتدای شکل‌گیری خود تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام داده است که نوسازی و بهسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش، عمران و آبادانی روستاها با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای روستایی از جمله آن‌هاست.

مسئول بسیج سازندگی قزوین اضافه کرد: رسیدگی به وضع کشاورزان، رسیدگی به وضعیت بهداشت و سلامت مردم با همکاری بهداری سپاه، آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به افراد نیازمند با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، آموزش‌های علمی برای توانمندسازی روستائیان و حمایت از افراد تهی‌دست و ناتوان در عرصه محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی از دیگر فعالیت‌های مهم این سازمان به شمار می‌رود.

الله‌بداشتی با اشاره به اهداف سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: خدمت‌رسانی و مردم‌یاری، مهارت آموزشی و تمرین مشارکت در فعالیت‌های گروهی، ارتقای سطح توانمندی افراد، تقویت اعتماد به نفس، ایجاد روحیه خودباوری، تقویت روحیه تعاون و افزایش دلبستگی مردم به دولت، کمک به اشتغال و تولید، احیای روحیه جهادی، در راستای رفع محرومیت و همدردی با اقشار محروم جامعه از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی قزوین عنوان کرد: این سازمان در عرصه‌های عمرانی برای کمک به دولت و در راستای تثبیت کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون موفق به اجرای 300 پروژه عمرانی در استان شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین تصریح کرد: بسیج سازندگی قزوین همچنین برای ادامه فعالیت‌های خود در سال آینده نیز موافقت‌هایی را برای ادامه کار در سال 93 به امضا رسانده است.

وی با بیان اینکه 40 میلیارد ریال اعتبار برای رفع محرومیت در استان قزوین اختصاص یافته است، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی با قرارگاه کوثر این مبلغ صرف ساخت غسالخانه، خانه عالم، مرمت حسینیه و مسجد، ساخت مرکز اورژانس، ساخت مخزن آب برای آبرسانی و تعمیر امامزاده‌ها می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی قزوین با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 119 گروه جهادی در اردوهای جهادی این سازمان حضور داشتند، ابراز کرد: این گروه‌های جهادی در قالب دانشجویی، دانش‌آموزی، فرهنگیان، مهندسین، طلاب، پزشکان و سایر اقشار مردم جامعه در مناطق محروم حضور پیدا کردند

الله‌بداشتی افزود: اردوهای جهادی با تعداد روزهای مختلف برای هر یک از این گروه‌ها برگزار شد که از جمله آن می‌توان به اردوهای جهادی یک روزه صالحین، سه روزه مهندسین، هفت روزه محلات، 10 روزه نوسازی مدارس و 14 روزه دانشجویی اشاره کرد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 37 هزار و 263 نفر در اردوهای جهادی سازمان بسیج سازندگی قزوین شرکت کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی قزوین با بیان اینکه پویایی و حرکت رو به جلو از جمله شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک مولد و ابزاری برای حرکت به سمت استقلال اقتصادی به شمار می‌رود و با تحقق استقلال اقتصادی شاهد ایجاد توازن در تجارت خارجی خواهیم بود.

الله‌بداشتی با اشاره به زمینه‌های مورد نیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اصلاح فرهنگ بینش و نگرش جامعه، خارج شدن از تک محصولی و حمایت از تولید کالا با محوریت کالای استراتژیک از مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی اظهار کرد: در اقتصاد ریاضتی شاهد کاهش هزینه‌های عمومی و ایجاد یک فشار به بدنه ملت هستیم اما اقتصاد مقاومتی به منزله استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور برای استقلال اقتصادی است.

به گفته مسئول بسیج سازندگی قزوین، این سازمان با مشارکت شرکت نگار نصر، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سایر نهاد‌های انقلابی با فعالیت‌هایی مانند پرورش ماهی‌های گرم‌آبی، کاشت زعفران، محصولات گلخانه‌ای، زنبور عسل، صنایع تبدیلی مانند سبزی و میوه خشک‌کنی و کارگاه‌های صنایع دستی و معرق‌کاری به دنبال بومی کردن اقتصاد است.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول