اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تسهیلات بسیج سازندگی قزوین مولد اشتغال پایدار

تخصیص تسهیلات بسیج سازندگی قزوین مولد اشتغال پایدار برای جوانان و اقشار بسیجیان نیازمند به کار و کارآفرینی است که می‌تواند در سال حماسه اقتصادی راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد.

تسهیلات بسیج سازندگی قزوین مولد اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین خدمات بسیج سازندگی قزوین امروز در کنار سازندگی، عمران و ترسیم سیمای آبادانی مضاعف روستاها و نقاط محروم به سوی آموزش و ارائه انواع فعالیت‌های اشتغال‌محور سوق یافته و محدود به چند عرصه نمی‌شود.

فضاسازی مناسب بسیج سازندگی در حوزه‌های رشد و توسعه اشتغال سبب اشتیاق و گرایش بسیاری به شرکت در آموزش‌ها و کلاس‌های این نهاد شده است.

تقویت حمایت‌های اعتباری و تسهیلاتی به اقشار جوانان بسیجی به منظور کسب و کار و راه‌اندازی اشتغال پایدار در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و اخیرا فرهنگی کارکردهای متنوع و پهنه گسترده مجموعه کارکنان بسیج سازندگی استان قزوین را برای تحرک مولد خودکفایی و کمک به اقتصاد اشتغال‌محور می‌رساند.

عباس کاظمی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین فعالیت‌های بسیج سازندگی را راهبردی خواند و اظهار داشت: گسترش حضور بسیجیان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی نوید عمران و آبادانی کشور بوده و در این راستا مسئولان باید به حمایت از این نهاد و برنامه‌های ارزشمند آن بپردازند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج قزوین با بیان اینکه توسعه سطح رفاه و آبادانی روستاها با فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی به باور تبدیل شده است، ابراز داشت: نهاد بسیج سازندگی امروز علاوه بر سازندگی در عرصه‌های مختلف آموزش و برگزاری دوره‌های مهم و مختلف در حوزه‌های اشتغال اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در روستاهای شهرستان قزوین ابراز داشت: ساخت پروژه‌های متوسط و نیمه بزرگ سازندگی، بهره‌برداری از مراکز خانه‌های عالم و بهداشت روستایی، جذب، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های مهم و مختلف روستایی جزو کارکردهای بسیج سازندگی در این خصوص بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قزوین با بیان اینکه رویکرد بسیج سازندگی در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز چشم‌گیر است، عنوان کرد: توجه به فرهنگ در نواحی روستایی و تعمیق روستانشینان با ارزش‌ها و احکام دینی یکی از راه‌هایی است که بسیج سازندگی به آن ورود یافته است.

کاظمی با اشاره به اینکه ترویج روحیه جهادی بین نسل جوان برای حضور در عرصه‌های سازندگی ضروری است، ابراز داشت: به همین منظور باید سعی شود تا برنامه ریزی‌ها معطوف به توانمندسازی جوانان ادامه یافته تا مقدمات تعالی و ارتقای روحیه اقشار نسل جوان مهیا شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج قزوین با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز پیشگام و اثرگذار بوده است، تصریح کرد: امیدواریم تا بسیجیان با سرلوحه قرار دادن هرچه بیشتر رهنمودها و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری گام‌های راهبردی‌تری را در راستای تعالی و تحقق حماسه اقتصادی برداشته و تلاش کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی باید با مشارکت دیگر دستگاه‌ها تداوم یابد، ابراز داشت: حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های سازندگی یکی از مؤلفه‌های مهم در عرصه خودسازی و اراده پروری این قشر است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قزوین با بیان اینکه دشمنان برای ایجاد مانع و ایجاد مشکل در مسیر سازندگی و اقتدار نظام اسلامی روزانه دسیسه چینی می‌کنند، ابراز داشت: موفقیت بسیج سازندگی بی تردید مرهون تفکر انقلاب اسلامی در رفع موانع و دستگیری از محرومان و نیازمندان در جای جای نقاط دورافتاده کشور است.

کاظمی با اشاره به ضرورت‌های حال حاضر بسیج سازندگی عنوان کرد: رشد و شناخت استعدادهای جوانان بسیجی برای حضور و استفاده در اردوهای جهادی و آشناسازی آنان با امور عمرانی جزو اولویت‌هایی است که باید پیگیری و دنبال شود.

اختصاص تسهیلات کم بهره به متقاضیان بسیجی داوطلب برای برپایی و ترتیب شغل مناسب به ویژه در مباحث کشت و پرورش انواع محصولات آبزی، باغبانی و دامپروری از هوشمندی و درایت مهم بسیج سازندگی استان قزوین حکایت دارد که به این اقدام اساسی دست زده است.

حمیدرضا الله‌بداشتی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی این آمادگی را دارند که به افراد آموزش‌های لازم در عرصه‌های تولید قارچ، پرورش ماهی، ماکیان، مرغ بومی و ورمی‌ کمپوست و آموزش لازم ارائه کنند و سپس تسهیلاتی در اختیار افراد آموزش‌دیده قرار داده شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، سقف تسهیلات پرداختی به افراد واجدالشرایط را از 10 میلیون ریال تا 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از 10 تا 50 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد کارمزد دارد ولی سود تسهیلات 50 تا 300 میلیون ریال، بین 10 تا 13 درصد است.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر عرصه‌های مقاومتی تعریف شده یعنی تولید قارچ، پرورش ماهی، ماکیان، مرغ بومی و ورمی‌ کمپوست با توجه به فضا و شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان قزوین، می‌توان عرصه‌های تولید گوسفند نژاد بومی، زنبور عسل و تولید گیاهان دارویی را تعریف کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 39 پروژه محرومیت‌زدایی در این استان در حال اجراست، اذعان داشت: تا پایان امسال، این 39 پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از پروژه‌ها در هفته بسیج و بخشی دیگر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

الله‌بداشتی افزود: در فاز دوم محرومیت‌زدایی، بیش از 40 پروژه در سطح استان قزوین تعریف و به مرحله اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: در فاز دوم احداث پروژه‌های جدید در روستاها با فرمانداران، فرماندهان سپاه و بخشداران هر شهرستانی نشستی برگزار و پروژه‌های مبرم و مورد نیاز مردم روستاهای محروم احصا و شناسایی شده و سپس بسیج سازندگی آمادگی خود را برای ساخت پروژه‌ها اعلام و نسبت به ساخت پروژه‌ها اقدام می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین ابراز داشت: 39 پروژه محرومیت‌زدایی در حال اجرای روستاهای این استان شامل ساخت غسالخانه، مرمت و بازسازی مساجد، احداث راه‌های روستایی، مراکز اورژانس، خانه‌های عالم و دیگر پروژه‌های مورد نیاز روستاهای محروم است که شش پروژه در شهرستان آبیک در حال اجراست که تعدادی افتتاح و تعدادی در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

در حال حاضر در نیمه نخست سال جاری سطح نواحی و نقاط روستایی استان قزوین با پوشش مناسب فعالیت‌های عمران محور بسیج سازندگی رشد قابل قبولی را شاهد بوده است که بی‌تردید این امر با مساعدت و مشارکت برخی از دستگاه‌ها نیز همراه بوده است.

راهبرد بسیج سازندگی بی‌تردید موفقیت جوانان و اقشار نیازمند در مسیر صحیح خودکفایی و تهیه اشتغال کارآمد و پرسود است که این مهم به خوبی در استان قزوین پیگیری شده است.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول