اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد خبر داد

کاهش واقعه ولادت در اسدآباد

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد گفت: طی 9 ماه امسال یک‌هزار و 509 مورد ولادت در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش واقعه ولادت در اسدآباد

مظفر محقق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به اینکه یک‌هزار و 509 مورد ولادت در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 مورد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 509 مورد ولادت 795 مورد شهری و مابقی روستایی بوده، افزود: آمار ولادت در روستاها 48 درصد و شهری 52 درصد است که اگر به این صورت پیش برویم با کاهش جمعیت مواجه خواهیم بود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با بیان اینکه طی 9 ماهه امسال نیز 460 نفر فوت شدند، تصریح کرد: آمار افراد فوت شده در شهرستان اسدآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 مورد بیشتر بوده است.

وی علت اصلی مرگ افراد فوت شده را سکته‌های قلبی، مغزی، سن‌ بالا و حوادث دانست و گفت: 30 درصد از آمار فوت شدگان در شهر و 69 درصد در روستاها بوده است.

محقق ابراز داشت: یک هزار و 121 مورد ازدواج و 376 مورد طلاق در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیش از 40 درصد آمار طلاق ثبت شده در شهرستان مربوط به تویسرکان است که به دلیل نبود محضر طلاق در آن شهرستان، برای انجام کارهای خود به اسدآباد مراجعه می‌کنند و همین امر به آمار طلاق شهرستان اسدآباد افزوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد اذعان داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی به خصوص واقعه فوت افراد در روستاها نیاز به همکاری دهیاران دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارت هوشمند در مراکز استان‌ها در حال صدور است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار و وجود امکانات، این کارت‌ها در شهرستان اسدآباد صادر خواهد شد.

انتهای پیام/89008/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول