اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امشب اجرا می‌شود

پیش‌ثبت نام کارت هوشمند شیرازی‌ها توسط سایت ثبت احوال

شهروندان شیرازی از این پس می‌توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری کارت هوشمند خود اقدام کنند.

پیش‌ثبت نام کارت هوشمند شیرازی‌ها توسط سایت ثبت احوال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استاندار فارس عصر امروز در آیین اهدای نخستین کارت هوشمند ملی استان فارس به خانواده چند تن از شهدا و ایثارگران این استان اظهار داشت: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم در بخش اسناد هویتی از اساسی‌ترین وظایف ثبت احوال است و این نهاد در زمینه انجام این کار برنامه‌های مناسبی را اجرایی کرده است.

محمد احمدی افزود: ثبت وقایع چهارگانه افراد نباید با گرفتاری‌ در پیچ ‌و خم‌های بروکراسی اداری همراه شود و در این راستا باید در کوتاه کردن این فعالیت‌ها تلاش کرد.

استاندار فارس اضافه کرد: ثبت احوال در شمار نخستین نهاد‌هایی است که در برقراری ارتباط بین مردم و دولت‌ها ایفای نقش می‌کند و به همین دلیل نیز باید این ارتباط به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن انجام شود.

احمدی خاطرنشان کرد: ثبت وقایع چهارگانه می‌تواند دولت را در ارائه خدمات بهتر یاری کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم وجود آمارهای متفاوت است که در برخی موارد منتج به شکل‌گیری اطلاعات نادرست و در پی آن برنامه‌ریزی اشتباه می‌شود.

احمدی بیان کرد: کارت هوشمند ملی می‌تواند با یکسان‌سازی اطلاعات افراد و آمارهای دقیق و قابل استناد، به روند خدمات‌رسانی به مردم شتاب بیشتری بخشد.

نماینده دولت در فارس ابراز داشت: امروز اگر فردی به اداره و یا سازمانی برای انجام کاری مراجعه کند باید تعداد بسیاری رونوشت از تمام مدارک و اطلاعات هویتی خود تهیه کند و ارائه دهد که این امر مشکلاتی را برای ارباب رجوع و دستگاه خدمات‌رسان ایجاد می‌کند.

ورود به دولت الکترونیک با دارا بودن کارت هوشمند

مدیرکل ثبت احوال فارس نیز در این مراسم از آغاز صدور کارت ملی هوشمند در این استان خبر داد.

محسن نعمتی گفت: صدور کارت ملی هوشمند در استان فارس از روز گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: داشتن این کارت به معنی ورود به دولت الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس در مورد مکانیزه کردن شناسنامه نیز بیان کرد: تاکنون 600 هزار جلد شناسنامه مکانیزه شده اما شناسنامه‌های قدیمی تا زمان اتمام کامل این کار، دارای اعتبار هستند.

نعمتی ادامه داد: در حال حاضر با راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی ثبت احوال با 7 میلیون و 500 هزار عضو، هر ایرانی و استان فارسی می‌تواند بدون مراجعه به محل صدور شناسنامه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

وی همچنین ابراز داشت: این سازمان در سایه اندیشه، تدبیر و وجود هماهنگی مناسب به نقطه‌ای رسیده که به‌راحتی اهداف چشم‌انداز را مد نظر قرار داده و در هر مرحله به اهداف مورد نظر دست می‌یابد.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 97 درصد وقایع فوت و ولادت در سامانه ثبت احوال ثبت می‌شود.

نعمتی تصریح کرد: صدور شناسنامه و کارت ملی مقدمه‌ای ضروری برای توسعه ثبت احوال بود که امروز پس از طی کردن مراحل مختلف، کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود.               

به گزارش فارس، دراین آیین، نخستین کارت هوشمند ملی استان به خانواده‌های شهیدان عسکریان و گواهی و همچنین به تنی چند از جانبازان جنگ تحمیلی اهدا شد.

در این مراسم از سند سجلی شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب نیز رونمایی شد.

مدیرکل ثبت احوال فارس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز ابراز داشت: شهروندان شیرازی از این پس می‌توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری کارت هوشمند خود اقدام کنند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول