اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

تحولات اقتصادی در سازمان اوقاف

مشاور رئیس سازمان اوقاف گفت: سال آینده شاهد تحولات اقتصادی با ارائه روش‌ها و شیوه‌ها در قالب مبانی اسلامی و حفظ آثار و تعیین حق و حقوق منافع واقفان در این سازمان خواهیم بود.

تحولات اقتصادی در سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نادر ریاحی بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود وقف، صدقه، خمس و زکات و مولفه‌های اقتصادی نتوانسته‌ایم آمار دقیقی از فعالیت‌های واقفان را ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اهداف واقفان برای وقف اموال و یا مکان‌های مذهبی، علمی، فرهنگی و مذهبی در راستای ترویج فرهنگ وقف است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: ارائه خدمات واقفان اقتصادی بوده و تاثیر بسزایی در رشد زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  کشور داشته است.

ریاجی بیان داشت: در سال آینده شاهد تحولات اقتصادی با ارائه روش‌ها و شیوه‌ها در قالب مبانی اسلامی و حفظ آثار و تعیین حق و حقوق منافع واقفان هستیم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها اگر نمی‌تواند مانند واقفان در امر وقف شرکت کنند اما با قلم می‌توانند در انعکاس فعالیت‌های خیرخواهانه واقفان تاثیر بسزایی در این حرکت انسانی و معنوی داشته باشند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف ابزار داشت: فارس با داشتن زیباترین و متنوع‌ترین موقوفات با استان خراسان برابری می‌کند، که نیاز به توجه جدی به این استان از سوی متولیان فرهنگی و مذهبی است.

ریاحی ابزار داشت: در آستان قدس قرآنی با قدمت 900 ساله وجود دارد که نشان می‌دهد واقف برای ماندگاری کلام وحی آن را وقف کرده و در استان فارس نیز از این قبیل حرکت‌های معنوی و انسانی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آثار فراوانی از وقف‌نامه‌ها در استان فارس وجود دارد که باید آن را به نسل جوان منتقل کرد تا بدانند گذشتگان از چه روحیه‌ ایثارگرانه‌ای برخوردار بوده‌اند.

انتهای پیام/‌2448/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول