اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقات و امور خیریه مازندران خبر داد

اجرای 211 پروژه عمرانی در اوقاف مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 211 پروژه عمرانی از سوی اوقاف استان در بخش بقاع متبرکه و احداث اماکن با پیشرفت 60 درصدی در حال اجراست.

اجرای 211 پروژه عمرانی در اوقاف مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده بعد از ظهر امروز در پنجمین همایش وقف و رسانه اظهار داشت: برای نخستین‌بار ستاد هفته وقف در استانداری مازندران تشکیل شد.

وی افزود: سال گذشته 60 وقف قابل توجه در استان صورت گرفت که امسال از ابتدای سال تاکنون 40 وقف ارزشمند داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یک مورد وقف در کلاردشت به ارزش 3 میلیارد تومان امسال صورت گرفت، تصریح کرد: یک مورد زمین 500 متری برای احداث کتابخانه به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان ساری صورت گرفت که بسیار ارزشمند است.

وی پروژه‌های عمرانی اوقاف استان را به دو بخش بقاع متبرکه و احداثی تقسیم کرد و ادامه داد: در بخش بقاع متبرکه 190 پروژه به مساحت 67 هزار و 374 متر مربع در حال اجراست که تاکنون 44 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

علیزاده با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه استان 60 درصد است، تصریح کرد: 21 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات با همکاری بخش خصوصی و بنیاد توسعه عمرانی اوقاف در 14 هزار و 860 متر مربع در حال اجراست که تاکنون 16 میلیارد تومان هزینه دربر گرفته است.

وی افزود: ساختمان اداری با مساحت 205 متر در استان در حال اجراست که تاکنون یک میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پاسخ به سئوالات خبرنگاران با بیان اینکه با نرمش قهرمانانه سعی می‌کنیم اماکن اوقافی را در اختیار رسانه‌های استان قرار دهیم، گفت: برای همکاری با اصحاب رسانه آمادگی داریم.

وی درباره مالکیت وقفی بیمارستان رازی قائمشهر، گفت: حکم به نفع اوقاف صادر شد اما می‌خواهیم به دلیل رعایت حال شهروندان با فرمانداری و علوم پزشکی به تعامل برسیم.

علیزاده اظهار داشت: امسال در چند شهر استان دارای نمایندگی می‌شویم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش فاصله طبقاتی موضوع وقف است، ادامه داد: در بخش وقف هنوز به ایده‌آل نرسیدیم.

علیزاده وقف را مقوله اقتصادی عام‌المنفعه دانست و گفت: موضوع وقف از سوی دستگاه‌های فرهنگی به درستی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان در بخش تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در سال گذشته، 70 میلیون ریال هزینه کرده است، افزود: برای روضه‌خوانی و عزاداری‌ها بالغ بر 9 میلیارد ریال،کمک به فقرا 2 میلیارد و 600 میلیون ریال و برای کمک به مساجد، حسینیه‌ها و تکایا 3 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول