اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

73 درصد جمعیت قزوین در حوزه مدیریت شهری واقع شده است

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه 73 درصد جمعیت این استان در حوزه مدیریت شهری واقع شده است، گفت: 220 نفر در قالب 25 شورای اسلامی شهر در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

73 درصد جمعیت قزوین در حوزه مدیریت شهری واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در نخستین همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر ها که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در مجموعه 73 درصد جمعیت استان قزوین در حوزه مدیریت شهری واقع شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها به حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد شهرهای استان، 25 شهرداری در استان قزوین فعال است که دارای درجه یک تا 12 هستند.

حبیبی تصریح کرد: در بین شهرداری‌های شهرهای استان قزوین، شهرداری قزوین بالاترین درجه و شهرداری سیردان پایین درجه را در رتبه‌بندی شهرداری‌های استان دارد.

این مسئول با بیان اینکه بودجه سال 92 استان قزوین 528 میلیارد تومان است، اضافه کرد: با توجه به فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها و برنامه‌های اجرایی آنها در سال جاری از این بودجه به سه شهرداری قزوین، الوند و محمدیه بیشترین میزان بودجه اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: بر این اساس میزان بودجه اختصاصی به شهرداری قزوین 368 میلیارد تومان، شهرداری الوند 40 میلیارد تومان و شهرداری محمدیه 25 میلیارد تومان است.

حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 156 نفر در شهرداری‌های استان قزوین مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: سرانه بودجه شهرداری‌ها 600 هزار تومان است که از این میزان 390 هزار تومان به حوزه عمرانی و 210 هزار تومان نیز به حوزه جاری اختصاص دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: همچنین 25 شورای اسلامی شهر با 220 نفر عضو در قالب چهارمین دوره شورای اسلامی شهرها در شهرهای استان قزوین فعالیت می‌کنند که 76 درصد آنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

حبیبی تصریح کرد: سن 71 درصد از افرادی که در شوراها مشغول فعالیت هستند، کمتر از 45 سال بوده و جوان‌ترین آنها 25 ساله است.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد اعضای شوراهای شهرهای استان را آقایان و هشت درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بیان داشت: علاوه بر آن 37 درصد از افرادی که در حال حاضر به عنوان منتخبان مردم در شوراها فعالیت دارند، در دوره‌های قبل نیز از اعضای شورا بودند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی در شهرداری‌‌های استان قزوین انجام شده که قابل تقدیر است.

حبیبی ادامه داد: از بین شهرداری‌های استان قزوین، شهرداری‌های قزوین و محمدیه در ایجاد درآمد پایدار اقدامات چشم‌گیری انجام دادند و می‌توانند به عنوان الگوی مناسبی برای دیگر شهرداری‌ها مطرح باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه مسکن مهر استان قزوین در برخی از شهرهای استان قرار دارد، اضافه کرد: در حوزه مسکن مهر نیز شهرداری‌های محمدیه، آبیک، تاکستان و بویین زهرا همکاری بسیار خوبی با اداره‌کل مسکن و شهرسازی داشتند که جای تقدیر دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: برخی از شهرداری‌های استان قزوین در زمینه ایجاد فضای سبز و ساخت پارک‌ها اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند که در این بین شهرداری‌های قزوین، بویین زهرا و محمدیه در این زمینه بهترین عملکرد را داشتند.

حبیبی با اشاره به لزوم اجرای مقررات ملی ساختمان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری قزوین، محمدیه و بیدستان حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول