اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد

مرمت مجموعه دولت‌خانه در دستور کار سازمان نوسازی شهر قزوین

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین با بیان اینکه مجموعه دولت‌خانه از جمله بناهای تاریخی شهر قزوین است، گفت: احیا و مرمت این مجموعه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مرمت مجموعه دولت‌خانه در دستور کار سازمان نوسازی شهر قزوین

علیرضا خزائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه خیابان سپه، حمام قجر، بازارچه سپه و سعدالسلطنه از دیگر بناهای تاریخی شهر قزوین است، اظهار داشت: احیا و مرمت این بناها نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی به پروژه کف‌سازی خیابان سپه اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان نخستین خیابان ایران در دوران صفویه و در زمان پایتختی قزوین احداث شده که در سال 87 رسماً به عنوان خیابان ایران در‌ آثار ملی به ثبت رسیده است.

خزائلی یادآور شد: شهرداری قزوین جلسه‌های هماهنگی و امکان‌سنجی و مطالعه تاریخی خیابان سپه را در سال 84 به اتمام رساند و در سال 86 تصمیم به اجرای پروژه کرد و در سال 87 کف‌سازی ضلع شرقی و غربی این پروژه را انجام داد.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین با شهرداری قزوین ارتباط محکم و تنگاتنگی دارد، ابراز داشت: این سازمان با داشتن استقلال مدیریتی در راستای تأمین اهداف مجموعه مدیریت شهری حرکت می‌کند و تابع چشم‌اندازهای شهرداری قزوین است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین بیان کرد: این سازمان با انجام فعالیت‌هایی تلاش می‌کند تا شهر تاریخی و فرهنگی شهر قزوین را به شهری ایمن، شاداب، پایدار با رونق اقتصادی و جاذبه‌های گردشگری تبدیل کند.

وی شناسایی تک واحدهای با ارزش تاریخی و پیشنهاد کاربری مناسب برای هر بنا با تصویب مراجع ذی‌ربط، شناسایی بافت‌های با ارزش تاریخی شهر و ارائه طرح‌های مناسب در راستای بهینه‌سازی به مراجع قانونی و سرمایه‌گذاری و مشارکت با بانک‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذار در امور مربوطه را از جمله اقدامات موفق سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین عنوان کرد.

خزائلی ارائه طرح اجرایی بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع برای واردی مانند شناسایی و شناخت معابر تاریخی و پیشنهاد تعیین تکلیف مناسب برای هر یک در تصویب به مراجع ذیربط، شناسایی و شناخت عناصر شهری تخریبی و جانمایی آن بر روی نقشه و پیشنهاد کاربری در محدوده مورد عمل سازمان به مراجع ذی‌ربط با رعایت مقررات مربوطه را از دیگر اقدامات موفق این سازمان برشمرد.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول