اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

آمادگی شبکه تعاون قزوین در کنترل و توزیع آب روستایی

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین گفت: شبکه تعاون روستایی استان آمادگی دارد تا در نظارت و کنترل و توزیع آب روستایی خدمات ارزنده‌ای به روستاییان ارائه کند.

آمادگی شبکه تعاون قزوین در کنترل و توزیع آب روستایی

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به منظور اهمیت بهره‌وری آب در سطح روستاها باید یک مدیریت جامع در این راستا صورت گیرد تا از حداقل آب بیشترین و بهترین استفاده را کرد.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که به ازای هر متر مکعب برداشت آب، چه میزان ماده و محصول تولید می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین با تأکید بر تغییر رویه کشاورزان در سیستم آبیاری بیان کرد: الگویی که باید در این موضوع پیاده شود این است که تمام مسایل مرتبط با آب در مراحل مختلف کشاورزی و برداشت سنتی باید تغییر یابد.

معین‌الدین تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شبکه تعاون روستایی استان این آمادگی وجود دارد تا در این موضوع وارد شده و در مدیریت توزیع و کنترل منابع آبی کشاورزان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل جهاد کشاورزی همکاری مدیریت جامعی داشته باشد.

وی همچنین از تشکیل یک شرکت تعاونی جدید در روستای صفرین الموت شرقی خبر داد و گفت: این شرکت با نام آب بران و به منظور انتقال آب از رودخانه به تازگی تأسیس شده است.

برگزاری دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان سردابی

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین اضافه کرد: به منظور علمی کردن امور شیلات، یک دوره آموزش تکثیر و پرورش ماهیان سردابی در سازمان تعاون روستایی استان قزوین برگزار می‌شود.

معین‌الدین بیان کرد: این دوره آموزشی از سوی اتحادیه تعاونی تولید استان و به مدت سه روز در محل این سازمان برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در راستای علمی کردن امور شیلات و پرورش ماهیان سردابی این دوره در روزهای 17، 18 و 19 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین با اشاره به اینکه متقاضیان باید تا 30 آذر ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، عنوان کرد: از تمام علاقه‌مندان به فعالیت در بخش شیلات و پرورش ماهی دعوت می‌شود تا با حضور در این دوره تلفیقی از تجربه و علم را در کارهای خود به کار گیرند.

معین‌الدین تأکید کرد: اساتید این دوره‌ها از تهران برای تدریس دعوت شده‌اند و پس از پایان دوره‌های تئوری و عملی به افراد شرکت‌کننده گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول