اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی کرمان خبر داد

کاهش 36 درصدی جرائم در بم

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به کاهش 36 درصدی جرائم شهرستان بم و ارتقای امنیت این حوزه گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های روز در ارتقای ضریب امنیت این حوزه نقش بسزایی داشته است.

کاهش 36 درصدی جرائم در بم

عبدالرضا ناظری روز گذشته در حاشیه افتتاح پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رشد دانش و فناوری در کنار بهبود روزافزون سطح زندگی و رفاه، ظهور جرائم نوپدیدی را هم به همراه داشته و از این رو تاسیس پلیس‌های تخصصی و ایجاد ظرفیت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌های انتظامی شکل می‌گیرد.

وی گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات «فتا» که با تلفیق کارشناسان پلیس آگاهی و کارشناسان رایانه به جرائم فضای مجازی رسیدگی می‌کند در این فرماندهی در گستره سه شهرستان فهرج، نرماشیر و ریگان نیز فعالیت دارد.

ناظری تاکید بر آموزش و آگاه‌سازی اقشار اجتماعی به منظور پیشگیری از بروز جرائم فضای مجازی را یکی از اهداف مهم این پلیس عنوان کرد و افزود: کارشناسان فتا با ارائه آموزش‌هایی به شهروندان از بروز مشکلات امنیتی در فضای سایبری کاسته و با استفاده از دانش فناوری مجازی با متخلفان این عرصه برخورد می‌کنند.

وی قشر فرهیخته دانشجو، مسئولان و کارکنان ادارات، دانش‌آموزان و دیگر اقشار مردمی را جامعه هدفی عنوان کرد که نیاز است در زمینه بهره‌گیری از فناوری مجازی و تهدیدات این فضای پر کاربرد مورد آموزش قرار گیرند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به کاهش 36 درصدی جرائم شهرستان بم و ارتقای امنیت این حوزه خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های روز در کار پلیس از جمله تجهیزات مدار بسته ضبط تصویر و در کنار آن استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی مردم و مسئولان در ارتقای ضریب امنیت این حوزه نقش بسزایی داشته است.

ناظری از مردم خواست مسائل مرتبط با امنیت رایانه، هرگونه تخطی از مقررات کسب و کار در فضای مجازی، کلاهبرداری و سوء استفاده از کارت‌های بانکی و همچنین مسائل ضد اخلاقی سایت‌ها را از طریق این پلیس مستقر در اداره آگاهی شهرستان بم پیگیری کنند.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول