اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

بیکاری زمینه ارتکاب بسیاری از جرائم است

فرماندار بیجار گفت: بیکاری زمینه ارتکاب بسیاری از جرائم است.

بیکاری زمینه ارتکاب بسیاری از جرائم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی سه‌شنبه‌شب در اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم که با حضور دادستان و مسئولین ادارات در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در بحث ارتکاب جرم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ارتکاب به جرم موثرتر است، ادامه داد: در بحث ارتکاب جرائم و علل ارتکاب آن نظرات متفاوتی وجود دارد که اتفاق نظر و وحدت در این زمینه با اقدامات کارشناسانه می‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد.

کریمی با بیان اینکه جرائم هزینه‌های بسیاری را بر فرد، خانواده، جامعه و دولت را تحمیل می‌کند، توجه به این مهم را از امور خطیر و اجتناب‌ناپذیر از سوی مسئولین امر و مردم عنوان کرد.

فرماندار بیجار با بیان اینکه دشمن در راستای ترویج جرائم در جامعه اسلامی ایران برنامه‌های بسیاری دارد تصریح کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله ماهواره برنامه‌های بسیاری دارد و از هر فرصتی برای ترویج و گسترش زمینه‌های وقوع جرائم در جامعه تلاش می‌کند.

کریمی با بیان اینکه ما در مقابل برنامه‌ها و اقدامات دشمن در زمینه آسیب‌های اجتماعی با وجود هشدارهای مسئولان امر، کند عمل کرده‌ایم، ابراز داشت: سرعت ما در زمینه پیشگیری از وقوع جرم  مطلوب نیست.

به گفته وی، متأسفانه کشور ما با توجه به جمعیت 75 میلیونی آن  بیش از 10 میلیون پرونده در سال در محاکم قضایی تشکیل می‌شود و این برای یک جامعه اسلامی غیر قابل‌قبول است.

فرماندار بیجار متذکر شد: بیش از هزار و 700 عنوان مجرمانه در قوانین ما وجود دارد که قطعا نمی‌توان با تمامی آنها برخورد کرد اما  لازم است برای تمامی جرائم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

لزوم آسیب‌شناسی در انجام اقدامات پیشگیرانه

وی در ادامه بر آسیب‌شناسی بومی و اولویت‌بندی در شناسایی و انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص جرائم در شهرستان بیجار تأکید کرد و گفت: با اولویت‌بندی در اقدامات پیشگیرانه می‌شود  جامعه را از هر گونه جرمی مصون داشت.

این مسئول با تقدیر از نیروی انتظامی در زمینه دستگیری عاملان سرقت احشام، گفت: سرقت‌ها پایان نمی‌یابد بلکه باید نیروی انتظامی تمامی تلاش و هوشیاری خود را برای جلوگیری از تکرار سرقت در این شهرستان به کار گیرد.

کریمی با توجه به افزایش طلاق در سطح جامعه، بیان داشت: طلاق در قوانین جرم محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند مقدمه‌ای برای ارتکاب به خیلی از جرائم باشد و در این خصوص نیز اقدامات پیشگیرانه توسط تمامی دستگاه‌ها برای جلوگیری از افزایش این معضل ضرورت دارد.

بیکاری زمینه ارتکاب بسیاری از جرائم

فرماندار بیجار با اشاره به بیکاری موجود و شایع در شهرستان بیجار، گفت: بیکاری موجب وقوع بسیاری از جرائم می‌شود که برای این مهم باید چاره‌ای اساسی اندیشه کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بیجار فرهنگ کار و تلاش بسیار ضعیف و در سطح پایینی است بر نهادینه کردن و ترویج این مهم هر چند با کارها و مشاغل کم‌درآمد نیز تأکید کرد.

کریمی افزود: در کنار ایجاد اشتغال می‌توان فرهنگ پیشگیری از جرائم را نیز ترویج داد و از ارتکاب به جرم جلوگیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و تذکر ایشان در خصوص بحث اقتصاد و فرهنگ کار و تلاش، افزود: مسئولان باید در بحث فرهنگی در حوزه کار و اشتغال فعالیت داشته و اقدامات مطلوبی صورت پذیرد.

استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد

فرماندار بیجار بر استفاده از توان سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و گفت: اقدامات باید از حوزه درون‌سازمانی ادارات به اقدامات شهرستانی و برون‌سازمانی ارتقا یابد.

وی در پایان افزود: مسئولان می‌توانند هم در بحث پیشگیری از وقوع جرم موثر باشند و هم در بحث وقوع جرم دخیل باشند طوری که  پاسخگویی با تأخیر و عدم توجه به ارباب رجوع و مردم در حوزه‌های مختلف موجب دلسردی آنها از پیگیری قانونی شده و موجب روی‌آوردن آنها به جرائم و روش‌های غیرقانونی می‌شود.

انتهای پیام/79015/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول