اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کاهش جرائم با نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توان جرائم را به حداقل رساند.

کاهش جرائم با نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

علی جمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به وجود جرائم در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برخی جرائم را می‌توانیم در استان نداشته باشیم یا حداقل‌ها را داشته باشیم از این‌رو دادگستری استان و معاونت پیشگیری سعی بر شناسایی آسیب‌ها در سطح جامعه دارد.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که دستگاه قضا سعی در شناسایی آسیب‌ها در سطح جامعه استانی دارد، گفت: باید زمینه آسیب‌ها را از بین ببریم چرا که انحراف زمینه‌ساز وقوع جرم بوده و باید جرائم را به حداقل برسانیم.

جمادی در ادامه نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهم برشمرد و گفت: امیدواریم با اجرای هرچه بهتر این فریضه بتوان جرائم را به حداقل رساند.

این مسئول قضایی با تاکید بر این‌که بسیاری از جرائم موجود در کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان با آموزش دادن به حداقل رساند، گفت: آسیب‌شناسی جرائم مختلف از وظایف حوزه معاونت پیشگیری دادگستری بوده که رسانه‌ها می‌توانند کمک‌کار خوبی برای این حوزه باشند.

کاهش 4 درصدی ضرب و جرح در کهگیلویه و بویراحمد

وی در ادامه به وقوع جرائمی از جمله توهین به اشخاص و ضرب و جرح عمدی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ضرب و جرح در استان بیشترین آمار در استان را به خود اختصاص داده که با آگاه‌سازی می‌توان این جرائم کم‌اهمیت را به حداقل رسانیم.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمار ضرب و جرح در استان در هشت ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است از این‌رو انتظار می‌رود با آگاهی‌سازی این آمار را به حداقل رسانیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید از فرصت‌ها برای کاهش انحرافات که منجر به وقوع جرم می‌شود استفاده کرد، گفت: باید زمینه‌سازی لازم برای به حداقل رساندن انحرافات را داشته باشیم و با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی سهمی در امنیت استان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید بستر لازم برای اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف حقوقی و قضایی در سطح استان فراهم شود از این‌رو نقش صدا و سیمای استان و دیگر رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی خالی از لطف نیست.

جمادی در بخشی دیگر از سخنان خود امانت‌داری را از ویژگی‌های اصلی اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه‌ها باید خوب ببینند و خوب بیان کنند و در صورتی که خبری باعث از بین رفتن اصل موضوع شود و باعث برداشت‌های مختلف شود این امر باعث خلاف امانت‌داری است.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امانت‌داری و رعایت عدالت و انصاف در امور باعث موفقیت در کار رسانه‌ها و اعضای آن می‌شود از این‌رو از اصحاب رسانه رعایت اصل امانت‌داری را خواستاریم.

انتهای پیام/82011/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول