اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ترویج قرآن کریم در بین نسل نوجوان و جوان گفت: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در دیدار با جمعی از حافظان قرآن کریم استان و نمایندگان کانون‌های قرآنی که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: پیوند میان قرآن و اهل‌بیت، پیوند میان نور و بینایی است.همراهی اهل بیت (ع) با قرآن کریم در حدیث ثقلین به روشنی و وضوح بیان شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن گنجینه‌ای الهی و ارزشمند برای انسان‌هاست، بیان کرد: قرآن تجلی گاه خداوند بوده و گنجینه‌ای ارزشمند برای انسان‌ها به شمار می‌‌رود بنابراین باید با این کتاب آسمانی بیشتر مأنوس شویم.هر یک از آیات قرآن کریم نشانه‌ای از عظمت خداوند متعال است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کتاب آسمانی قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) است، اضافه کرد: طراوت و تازگی همیشگی قرآن کریم به این دلیل است که معجزه رسول خدا بوده و در هر عصری پاسخگوی نیازهای فکری، هدایتی و اجتماعی مردم است.

باریک‌بین ضمن تأکید بر تقویت ارتباط بین حافظان قرآن و مربیان کانون‌های قرآنی با مدارس حوزه‌های علمیه استان ابراز کرد: مربیان کانون‌های قرآنی استان باید سعی کنند ارتباط خود را با مجموعه مدارس حوزه‌های علمیه برادران و خواهران افزایش دهند زیرا این ارتباط اثرات مثبت فراوان به دنبال دارد.

این مسئول اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در عصر جاهلیت با قرآن کریم توانست مردم را به سوی معرفت و کمال دعوت کرده و دوری از صفات ناپسند را به آنها تعلیم دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مهم‌ترین هدف رسول گرامی اسلام (ص) از این کار تزکیه نفس و دور کردن افراد از آلودگی‌ها بود و امروز نیز فضای جامعه نیازمند تعلیمات دینی و نزدیک شدن به امور قرآنی است.

باریک‌بین با اشاره به اهمیت ترویج قرآن کریم در بین نسل نوجوان و جوان عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا تنها راه نجات ما از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی است.

وی با تأکید بر اهمیت برپایی نماز ابراز کرد: برپایی نماز را باید از اولویت‌های اصلی زندگی قرار داد زیرا این نماز است که می‌تواند از بسیاری از گناهان و زشتی‌ها جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن قدردانی از حضور مردم ایران به ویژه مردم ولایتمدار استان قزوین در مجالس سوگواری ایام ماه محرم و صفر به خصوص اربعین حسینی خاطرنشان کرد: باید از مردم با بصیر و ولایتمدار استان قزوین به خاطر حضور باشکوهشان در اربعین حسینی تشکر کنم.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول