اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

دروازه ‌قرآن امامزاده اسماعیل(ع) گچساران بنایی ارزشمند است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دروازه قرآن امامزاده اسماعیل(ع) در گچساران، بنایی ارزشمند است.

دروازه ‌قرآن امامزاده اسماعیل(ع) گچساران بنایی ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،‌ سید علی‌صالح موسوی اعظم عصر امروز در حاشیه بازدید از دروازه قرآن امامزاده اسماعیل(ع) گچساران، اظهار داشت: وجود امامزادگان در ایران اسلامی سبب خیر و برکت همچنین معنویت بخشیدن به زندگی مردم شده است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند وجود امامزادگان هستیم، افزود: بازسازی و مرمت امامزادگان وظیفه ما بوده و این به منزله خدای ناکرده نیاز آنها به ما نیست بلکه به معنای نیاز ما به لطف و مرحمت خداوند به واسطه وجود امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نزدیکی ما به امامزادگان و پناه گرفتن در مأمن امن آنها سبب خیر و برکت در زندگی ما می‌شود.

موسوی‌اعظم وجود بیش از 300 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد را مایه مباهات مردم این استان دانست و گفت: وجود 300 بقعه متبرکه در استان سعادتی بزرگ و هدیه‌ای خداوندی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی، دروازه قرآن بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) را بنایی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با رسیدگی و مرمت بیشتر این امامزاده دین خود را به امامزادگان ادا کنیم.

محمد رضا توفیقی، مسئول هیئت امنای حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) گچساران نیز در این بازدید یادآور شد: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) در فاصله سه کیلومتری ضلع شرقی روستای دره مورد چهاربیشه گچساران، در میانکوهی معتدل و مرطوب قرار دارد.

وی افزود: بنای قدیمی این امامزاده دارای یک گنبد‌خانه به ابعاد 3×4 متر بوده که بالای آن گنبدی بلند به ارتفاع سه متر از سقف تا نوک گنبد اجراء شده است.

توفیقی با اشاره به برخی ویژگی‌ها و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این بقعه متبرک ابراز داشت: مرقد مطهر امامزاده اسماعیل(ع) در صحن گنبد‌خانه قرار گرفته که بر روی آن ضریح چوبی قرار دارد.

مسئول هیئت امنای حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) گچساران تصریح کرد: بنای جدید امامزاده در قالب طرح جامعی توسط اوقاف استان با ابعاد 10 × 14 متر اجراء شده است.

توفیقی عنوان کرد: در ضلع باختری ساختمان ایوانی به طول هفت و عرض سه متر طراحی شده که مکانی مناسب برای استراحتگاه زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: شجره‌نامه امامزاده اسماعیل(ع) به استناد نقل قول روستائیان و اعتقادات منطقه‌ای منسوب به نوادگان امام سجاد‌(ع) است.

انتهای پیام/82014/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول