اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال جیرفت خبر داد

رشد 4 درصدی نرخ رشد ولادت در جیرفت

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت گفت: در شش ماه نخست سال جاری نرخ رشد ولادت در این شهرستان چهار درصد و نرخ وفات یک درصد بوده است.

رشد 4 درصدی نرخ رشد ولادت در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، خانباز بهادری عصر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان با گرامیداشت روز ثبت احوال اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی در جهان مربوط به قرن 19 میلادی است.

وی افزود: در ایران برای اخذ مالیات ارتش منظم در سال 1297 سندی مشتمل بر 41 ماده به تصویب هیئت وزیران رسید که بر اساس آن نخستین شناسنامه برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» صادر و فعالیت ثبت احوال آغاز شد.

بهادری تصریح کرد: پیش از آن ثبت وقایع حیاتی بر اساس اعتقادات مذهبی و سنت‏های رایج روی جلد کتاب‏های مقدس از جمله قرآن کریم قید می‏شد.

وی ابراز داشت: پس از آن در سال 1304 قانون ثبت احوال مشتمل بر 35 ماده به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسید و سه سال پس از آن در سال 1307 این قانون مشتمل بر 16 ماده تصویب شد.

بهادری با بیان اینکه در سال 1319 قانون کامل‌تری مشتمل بر 55 ماده به تصویب مجلس رسید، عنوان کرد: سرانجام در برخی مواد این قانون جدید در سال 1363 توسط مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی صورت گرفت که تاکنون به قوت خود باقی است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: تا سال 1310 تنها 94 اداره ثبت احوال در کشور وجود داشت که البته در این میان اداره ثبت احوال جیرفت در سال 1308 دایر شده است.

بهادری با تأکید بر اینکه سازمان ثبت احوال کشور به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‎شود، بیان داشت: ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و حکومت از ویژگی‏های اختصاصی و انحصاری این سازمان است.

وی با ارائه گزارشی از روند کار این اداره طی شش ماهه ابتدای سال جاری اذعان داشت: 2 هزار و 325 واقعه ولادت طی این مدت در شهرستان جیرفت ثبت شده است.

بهادری با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری نرخ رشد ولادت در شهرستان چهار درصد و نرخ وفات یک درصد بوده است، تصریح کرد: در این مدت 431 فوتی نیز در شهرستان جیرفت ثبت شده است.

وی میانگین سن ازدواج پسران را 27 سال و دختران را 23 سال دانست و ابراز داشت: در نیمه نخست سال جاری در شهرستان یک‌هزار و 239  فقره ازدواج و 128 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

بهادری با بیان اینکه در شهرستان جیرفت از هر 10 ازدواج یکی منجر به طلاق می‏شود، عنوان کرد: در این مدت 3 هزار و 639 فقره شناسنامه تعویض و شناسنامه المثنی صادر شده است. 

وی تعداد کارت‏های ملی صادره طی این مدت را یک‌هزار و 713 فقره دانست و اذعان داشت: همچنین 152 فقره پرونده قضایی در این اداره تشکیل شده است.

بهادری در مورد فراوانی نام پسران و دختران بیان داشت: در این مدت فراوانی نام در پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل و امیرحسین و در دختران فاطمه، ستایش و نازنین‎زهرا بوده است.

انتهای پیام/80001/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول